Hamburg, Malmö - 14 mars

Tackar som fan till Deathstars, vårt crew, alla arrangörer och alla som kommit för att se oss och gjort denna turné till en utav de bästa någonsin! Nu är den slut vilket både är på gott och ont. Gött som fan att vara hemma, träffa sin familj, flickvännen, balkongen mm och slippa leva som en råtta. Samtidigt saknar man alla ställen, all fart och fläkt och framför allt Deathstars som är världens bästa band. För att visa vår uppskattning till dessa sköna glamgossar tog vi i Hamburg tillfället i akt och lekte maskerad, och klädde ut oss till våra idoler. Komplett med ryska uniformer, ridstövlar, kaptenshatt, corpse paint, läppstift och ett par kilo glitter i fejan som skulle ge vilken julgran som helst komplex. Hur grymt som helst och minen på publiken när vi kom ut som Deathstars var helt oslagbar hehe
.


Deathstars(?)


Roger Evil 666666666666666666


Natten efter Hamburg blev rätt tokig den med. Detta var ju sista resan, och sista möjligheten att dunka plåt i bussen, dricka upp all gratisöl och maxa stereon så det blöder i öronen på sovfolket på våningen ovan. När klockan var 5 på morgonen var det dags att gå på färjan mellan Puttgarden och Rödby, och en full Skinny Disco lyckades där med bedriften att skrämma slag på en hel skolklass. Tänk er själva en kalasfull snubbe, två meter lång, dreads ner till röven och ansiktet fullt av gammalt smink komma fram och vilja prata mer er. Ungarna lär inte få en blund i ögonen på flera veckor hehe (no offence Skinny jag gillar dig som fan!!)  


Att se John med smink är en högst ovanlig syn


John goes Black Metal

I Malmö nästa morgon stod farsan och syrran och väntade utanför bussen med tårta. De påstod att det var min födelsedag idag, men i mina öron är det bara en stor konspiration och förnekar det i allra högsta grad. Men tack för tårtan iaf! Efter frukosten på KB stack jag, Richard och syrran ut på stan för att få uppleva lite tväräkta Svennekultur (eller Skåne är inte riktigt vad jag kallar Sverige, men man kunde ju inbilla sig). Idag hade det även kommit en tatuerare till stället som erbjöd sig att tatuera oss. Och Robin som är lika hungrig efter nya gaddningar som en svältande valross, var inte sen med att slänga upp armen och låta bläcket glöda. Deathstars ville inte vara sämre än oss och hade ikväll valt att köra Sonic Syndicatetema på sitt gig. Så när det var deras tur att inta scen, gör de det samtliga iklädda Sonic tröjor och hoppar omkring som påtända kaniner i låtarna. Aldrig tidigare har jag sett Deathstars hoppa under ett gig så det var en mycket oväntad syn hehe. Efter giget va det svettigt kramkalas och en förfriskad snubbe som fått lite för mycket av det goda passade även på att sparka sönder toaletten i vår loge. Nåja, utöver denna missär och en decimeter vatten i logen var det ett trevligt avslut, och jag vill till sist tacka alla i publiken som hurrade och sjöng för mig under vårt gig! Tack som fan!!


Note: Detta var sista inlägget för denna turné, och Rogers Blogg-redaktionen kommer nu ta en mycket välförtjänt bloggpause under några veckor. But I will be back


Hell-sningar Roger - Din vän i etern


Direktörsyrran


Ibland är man lättroad..


Robin "klotterplanket" Sjunnesson utökar gaddningarna


Signera skivor suger ju..


Fy fan för aftershow Pizza


Wippen kyler av sig


Dah Death Syndicate


Syrran efter några folköl


Misshandlad sketestol


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer sakna din blogg. Den är så sjukt rolig. Men hare bra!

2009-03-22 @ 22:22:05
Postat av: LagOOn

Tack själv för allt du orkar skriva mellan gigen =)

Vi gillar dig som fan!!

ER SOM FAN* ska de stå till å me.



Ha de gött SNÄLLSMURFEN så ses vi nångång i sommar hoppas jag!!

// StôllSmurfen

2009-03-23 @ 02:28:09
Postat av: michaela eriksson

tack så jävla mycker för att ni gjorde mitt liv mycket roligare! <3 er konsert var den bästa kvällen på hela fucking året.



Längtar tills ni kommer igen.

// Michaela Eriksson

2009-03-23 @ 09:11:26
Postat av: Roger

Tackar som fan för alla gohärliga kommetarer. Bloggen kommer tillbaka så fort det finns något nytt helt orelevant skitsnack att ljuga om. Peace

2009-03-23 @ 09:48:25
URL: http://piroger.blogg.se/
Postat av: Petra

2009-03-23 @ 20:12:34
URL: http://helloseashell.blogg.se/
Postat av: Jesper Fagerkull

2009-03-23 @ 22:48:22
URL: http://http
Postat av: Jesper Fagerkull

Härlig blogg att följa :D hoppas de inte dröjer alltför länge innan du är tillbaks med bloggandet :P och jag har fortfarande ett uppdrag kvar i mitt liv, att se er spela LIVE! Velat de så jäkla länge nu, favoritbandet nr.1!



Hare gött!

2009-03-23 @ 22:49:57
URL: http://jesperninezero.webblogg.se/
Postat av: Z

Tack som fan för allt. Hoppas ni hade ett kul avslut. Det kan jag lova att jag hade. Lycka till som fan! :)

2009-03-24 @ 09:14:55
Postat av: Jessica

Va vill du med alla mongobilder på mig!!!!!!

2009-03-24 @ 16:28:42
Postat av: Bumbi

SHit vilken resa. Härligt att läsa och se bilder om. :D

2011-01-13 @ 10:51:58
URL: http://annabumbi.blogspot.com
Postat av: Anonym

question??? do you fags think you are kool????

2012-02-13 @ 22:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0