MARCH 30.2009 - BREAKING NEWS.....

Today, March 30th Sonic Syndicate regrets to announce that Roland has decided to leave Sonic Syndicate due to personal reasons beyond our control. All of us in Sonic Syndicate wish Roland the best of luck in the future and we plan to continue our friendship / brotherhood outside the band. Thank you for all the hard work, and the good / bad times we had together.

Today we have started the search for a new singer. All of us in Sonic Syndicate are so full of energy and we can't wait to get a new member / family member into the band and continue our long life dreams. The last two years have been more then amazing for us, we've seen half the world, meet so many great fans and made even more along the way. You guys are what keeps us alive and makes life exciting.

Yesterday, the five of us sat down and agreed that our search should not be limited to our inner circle. This is a very big opportunity for us and we want everyone out there to have a chance to spread the word and be a part of the search. Maybe it will be you, a friend or a friend of a friend who will be the next singer of Sonic Syndicate.

If you feel you would like to be a part of the search and help us or you would like the chance to audition we ask that you spread the following info or respond to the following info.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sonic Syndicate wants you!

You think you have what it takes to be a part of the Sonic Syndicate Family?
Let us hear what you got. Send us a link to a video showing off your vocals, a song you wrote, a band you're playing in / used to sing in or any other form of digital propaganda you think will make you stand out from the rest.

All you have to do is visit
http://bandit.se/index.php?page=6&underpage=431.78833 and fill out the formula or send a mail to sonicsyndicate.com and include the following info.

Name:
City:
Age:
Influences:
Link to a recent photo:
Link to your video, webpage or other form vocal submission:

Thank you for all the support and good luck!

NOTE: ROLAND WILL CONTINUE TO PLAY ALL CONFIRMED SHOWS!

Kommentarer
Postat av: Robin Strand

Fyfan vad tråkigt alltså... Roland är ju Sonic Syndicate... Men eftersom man inte kan rå för vissa saker så får vi helt enkelt se hur det går och bara hoppas på att roland tar och reder ut vad som än försigår och kommer tillbaka så fort som möjligt.



MVH Ett troget fan.

2009-03-30 @ 23:32:56
Postat av: LagOOn

Det är ju trist så inåt helvete... men Roland är en vuxen man och har tagit sitt beslut och jag respekterar de till 1000!! Som sagt, suger grottmonster balle,men lycka till med livet till Roland och lycka till till er Syndicates i jakten på nya stjärnan!!

Kunde ja sjunga så hade ja sökt lätt! ni är underbara människor hela högen :D // Andreas

2009-03-30 @ 23:50:45
Postat av: Scott

ah men helvete ;/

hade det varit två dar senare så hade det varit lugnt... men nu... ne fan >.<

synd att jag inte är ens i närheten av roland på att sjunga :/

2009-03-31 @ 19:21:58
Postat av: Anonym

Han förstör allas liv fan... HAN FÅR INTE LÄMNA, säg till han att vi behöver honom.... säger inte att ni inte är sonic men han är ju fan !!!!!. OMG. Ni kommer aldrig bli detsamma och vad som än händer så kommer dom första albumen alltid vara bäst!. Only inhuman och Love & other disasters.

2009-03-31 @ 19:28:49
Postat av: Jessica

Vad dåligt att han har lämnat sonic! Det var han som gjorde att ni var bra med sin röst och allt! Hoppas att han kommer tillbaka till er!

2009-03-31 @ 19:33:14
URL: http://sunshyne.blogg.se/
Postat av: Celena Eklund

Fan vad synd att höra! Roland har en unik röst och jag hoppas jag får höra med av honom i framtiden! Jag hoppas ni hittar en annan sångare! :) Men fan att jag missade er då ni spelade sthlm x) Men så går det när man slösar alla sina pengar på onödigt skiit! :O Men fan! Ge Roland en klapp på axeln ifrån mig och önska han lycka till :))



Och jag förväntar mig att ni kmr rocka som fan på P&L!! Stay metal dude! :DD

2009-03-31 @ 22:54:02
Postat av: Crille

Denna nyhet va lika surt som getpiss i stekande sol

Får hålla tummarna på att ni hittar en bra ersättare som är god nog att ta hans plats, för hans röst är unik! Hoppas jakten på en ny sångare går kanon fint

och ge Roland en klapp på axeln



MVH Crille

2009-04-01 @ 16:03:19
Postat av: Vigaren

Fett synd att han ska lägga av. Men asså 1000 tack till vad han gjorde i bandet så länge han var med!Lycka till med allt Roland!

2009-04-01 @ 18:27:33
Postat av: Malin

Jag började nästan gråta när jag fick höra nyheten..

men.. aja..Roland kommer vara en saknad man..

det kommer inte kännas lika bra att lyssna på Sonic Syndicate..när man vet att Roland inte är med längre...



Roland.. lycka till i livet nu <3

2009-04-01 @ 21:42:24
URL: http://lovemeorhate.blogg.se/
Postat av: Therese

Klart som fan att det är tråkigt att Roland slutar, ingen tvekan om den saken. Men att säga att han ÄR Sonic Syndicate är väl att överdriva? Han var inte ens med från början... MEN, han har en jävla bra röst och det är tråkigt att han inte stannar kvar. Lycka till, till bandet i sökandet på en ny sångare och till Roland med det han nu kommer hitta på. :)



Sonic Syndicate är den största och enda anledningen till att jag ens började lyssna på "den här sortens musik"...

2009-04-02 @ 11:55:27
URL: http://www.tirren.se
Postat av: Robin Strand

@Therese



Visst var han inte med från början, men en basspelare t.ex, kan ersättas utan att du skulle märka någon större skillnad.



Roland som står för den största och i min mening; viktigaste delen av sången och faktiskt gjort SS till vad dom är idag anser jag därför som hjärtat av bandet.



Missförstå mig rätt nu, men Roland är mer värdefull an de andra medlemmarna på så sätt att han inte kan ersättas utan att 'förstöra' vad som gör bandet till det kraftpaketet dom är.



De kommer inte vara detsamma utan honom...

2009-04-02 @ 19:26:19
Postat av: Calle Svenson

Det här var inte kul att läsa >.<

Men lycka till Roland, du är som en gud för mig, likaså resten av medlemmarna.

Best of luck i livet till dig Roland, hoppas verkligen att man får höra dig någon annanstans.

Lycka till till dig Roger och resten av bandet med ert medlem sökande.



Alla låtar, från Jailbreak till Affliction, har alla haft stor inverkan på mitt liv. Lyssnar till er dagligen.



Stay metal \m/

Calle.

2009-04-02 @ 22:15:42
URL: http://metalkillen.blogg.se/
Postat av: Therese

@Robin

Jag förstår precis hur du menar, men tycker ändå att många överdriver på ett sätt. Och nu syftar jag inte enbart på dig. :)



Jag tycker att SS är skitbra i dagens läge, och som jag skrev innan så är det tråkigt att han slutar, för han är, precis som du skriver värdefull. Samtidigt så tycker jag att det suger att bandet inte ser ut som det gjorde första gången jag såg/hörde dom. Det var ju då jag fastnade för dom och lite utav den charmen "försvann" när SS blev det band dom är idag. :) Men åter igen; De var och ÄR skitbra!



(Hoppas att du förstod att jag inte enbart riktade kommentaren till dig, det fanns en del annat som jag reagerade på också.)

2009-04-02 @ 22:21:03
URL: http://www.tirren.se
Postat av: Anonym

Hemskt trist att han lämnar bandet, men vi får helt enkelt leva med den bittra sanningen. Hoppas ni hittar någon som kan fylla hålet han lämnar. Salute.

2009-04-02 @ 23:06:51
Postat av: Fanny

Jättetråkigt att Rolle lämnar. Men nog är det väl ändå bandet i sig, och framförallt musiken som de skriver som allting bygger på. Bandet och musiken lever fortfarande vidare och det tror jag ni kommer göra kanon älskling!

2009-04-03 @ 00:36:05
URL: http://fannys.blogg.se/
Postat av: Jonathan Göthlin

Trist:( Finns ingen chans i världen att Roland stannar kvar? Kommer bli en tuff period för er tills ni hittat en ny sångare, men ni kommer klara det och fansen kommer att vänta på er. Synd dock eftersom Roland och Richard kompleterade varandra på ett så underbart vis:( Är inte så att du själv ska axla rollen och sjunga tillsamans med din bror? Ha det gott Roger och see you on tour!

2009-04-04 @ 00:06:47
Postat av: Johan

Jag hoppas detta var ett tidigt aprilskämt. Verkar ju dock inte så, trist som fan iallafall.

2009-04-04 @ 00:43:14
Postat av: LagOOn

Jag håller med Roger ögonsten Fanny. =) Sjukt trist,han lämnar stor plats men det är fortfarande 5 medlem kvar som vill ge allt =)

Keep it coming! I love you guys anyway!

2009-04-05 @ 19:44:21
Postat av: Crille

Hindrar en inte att fortsätta se dem iaf men lite synd är det

2009-04-07 @ 00:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0