21-23 maj - Festival turné med Sabaton Featuring: Richard

Eftersom jag är en sån slappröv och prioriterar gitarrshred och låtskriveri istället för bloggen. Så har jag härmed överlåtit pennan till broder Richard, som denna veckan fått den stora äran att gästblogga här. Here he go:

Legacy fest - Dessau - Tyskland - 21/5:

Varit iväg med bandet i Tyskland, Österrike och Schweiz och belägrade 3 festivaler i helgen. Våra landsbröder i Sabaton sträckte ut en hjälpande hand, och lät oss slå läger i deras nightliner under detta ärorika missionsuppdrag, att slå det Svenska stålet i fontanellen på främmande kulturer. Efter att sträck kollat på "Little tree friends" från Falkenberg till Tyskland så kommer vi fram mockligt blodtörstiga till Dessau. Visar sig att cateringen bestod av en sammansvärjning av AIDS och Svin-influensa. Svaren la sig senare på plats när de symboliskt namngett utfodringen till "Hell's Kitchen" och anställt Lucifer och hans son Damien som köksmästare.


"Little Tree Friends" From left to right: Toothy, Giggles, Handy, Lumpy, Cuddles, Giggles


Första bandet ut hade bokats av köksmästarna ifråga och hette "Hellsaw". Hellsaw är ett såkallat "Black metal" band vilket betyder att dom ägnar sina fredagskvällar åt att skära sig i handlederna samt att komma på låttitlar som "I Saw Hell" (Svenskans: Jag sågar i helvetet alternativt jag gör skogsarbete i Satans trädgård). Klockan var ungefär 13.00 när Hellsaw infäste scenen. Det såg ut som samtliga i Hellsaw kommittén hade ätit en stor jordgubbstårta med hela ansiktet innan de gått upp på scen. Trots allt detta och pentagram rekvisita på scen så kändes det som att svartmetal varken var läskigt eller atmosfäriskt i strålande solsken. Ungefär lika skräckinjagande som Cuddles eller Giggles i Happy tree friends.


Hellsaw



Ghaal i Gorgoroth, fritidsintresse: Black metal, tortyr och baka jordgubbstårta


Vi återvände till logen där vi hade blivit berikade med exakt 3 x Coca Cola, 3 x Fanta, 3 x Sprite 33cl flaskor. Detta tyckte vi var generöst för två band och besättning på 16 personer! I ren tacksamhet och tristess så valde vi att ändra namnet på våra bolagskollegor "Callejon" på samtliga running orders till det smakfulla "Ballefjång". Mycket uppskattat av våra Tyska vänner som tyckte det var högkulturellt att få in ett konstigt A med en prick över i band namnet. Vi spelade sist på hela festivalen! Termen headliners dyker osökt upp i mitt huvud vilket jag inte riktigt förstår eftersom Satyricon spelade precis innan och fick förmodligen ett gage multiplicerat med >sätt in ett stöddigt nummer här< mot vad vi fick...

Summer Nights - Burg Frauenstein - Österrike - 22/5:
Festivalen hade dagen innan drabbats av den värsta stormen i Österrike på 4 år. Så arrangörerna hade snällt fått stänga mainstage och utföra vissa shamaniska anti-regndanser. Vilket hade gett föga resultat för när vi anländer dagen efter så är det fortfarande monsunregn och åskstorm. Vilket förde mina tankar till om arrangörerna faktiskt var ironiker och festivalnamnet var en slags humoristisk satir, som jag absolut inte förstod komiken i. Regn är under inga omständigheter roligt, ännu mindre roligt på festival. Hur som helst så hade vädergudarna ett snett leende mot oss denna dagen för strålande solsken växlades med hällregn, och åska med 30 minuters intervaller hela dagen. Jag planerade min tid väl och passade på att få lite färg på torson medan scenkläderna fick hänga och torka under varje 30 minuters sol fönster. Vi fick även chansen att ta en öl med våra vänner i Neaera, Misery Speak och Legion of the Damned som vi tidigare har turnerat ihop med. Och under middagen så fick vi erfara aptit retarna "Excrementory Grindfuckers". En form av "musik" som jag hellre skär av min högra arm med en slö smörkniv än att NÅGONSIN uppleva i kombination med mat igen. Tack på förhand! Hade extremt roligt på spelningen och festivalpubliken var ON FIRE!


lots of Österrikare


Sumo-Richard und Sumo-John

Metal dayz - Pratteln - Schweiz - 23/5:
En festival som arrangeras utanför spelstället Z7 i Pratteln där vi lirat vid två tillfällen tidigare. Vädret var på våran sida av planhalvan idag! Vi spelade redan vid 15.35 så våra sinnen var helt inställda på att idag blir det högkonsumtion av rusdryck och djävulskap. Den här festivalen var utan något som helst motstånd den bäst arrangerade av dom tre och jag tror detta är mycket tack vare en gammal sliträv som lystrar till namnet Bobo. En väldigt driftig herre om han jobbar med en! Efter spelningen (som gick ruskigt bra) så slog vi läger utanför cateringen (läs: krypavstånd till ölen) med våra goda vänner i "The Sorrow". Fick deras sångare Mätze att göra bort sig inför svensk TV (Sonic TV) och lärde han diverse livsnödvändiga Svenska fraser så som "Bögröv" och "Hockeyfrilla" etc. inför eventuella turnéplaner för dem i Sverige. Avnjöt även Sabaton, Keep of Kalessin, Die apokalyptischen reiters och Satyricons spelningar denna afton. Sprang senare på en herre när jag hämtade ut merchendisen som menade på att vi gjorde en grym spelning och ville trycka min hand. Var lite förundrad över vem mannen ifråga var var men han förklarade senare att det var Dr.Pest , keyboardist och teaterapan i Tyska "Die apokalyptischen reiters". Jag hade svårt att känna igen en rent civil Dr.Pest eftersom på scen så bär han med bravur en smakfull S&M mundering som i princip täcker hela ansiktet. När klockan blev både sent och senare så var det dags påbörja den långa färden hem till Svea rike och festen fortsatte naturligtvis på Sabatons buss. Innan Jon blund hade mig i hans våld så har jag vaga minnen om en djup kamratskap med Jack och hans brorsa Daniels samt bar överkropp på strategiskt väl utvalda platser i bussen.


Ett über-taggat Sabaton innan gig 

Hemfärden - Heiligenhafen - Österrike - 24/5:
Precis innan Puttgarden där vi skulle ta färjan över till Danmark så hade busschauffören streck kört 14 timmar och behövde en välförtjänt vila. Han stannade helt spontant till våran stora lycka vid Calles i Heiligenhafen. Ni som inte är införstådda om vad Calles är så är det lite av en fristad när det kommer till att spendera sin lön på att köpa sprit utan att alstra dåligt samvete eftersom det är så banalt BILLIGT! Vi belägrade Calles parkering och utförde militäriska uppdrag så som grilla, spela fotboll, kasta sten på glasflaskor, klättra i flaggstång samt en pallstaplings tävling. Det sistnämnda vill jag fördjupa mig något i. Sabatons sångare Joakim och trumteknikern Pelle var pappa till denna to be OS-Gren. Reglerna är följande: Du ställer upp i grenen med ett lag på två individer (helst herrar för att damer har bristande fysik!! WOOHOO), Det går ut på att med livet som insats stapla EU-pallar vertikalt för att uppnå en imponerande höjd. Man får inte på något sätt använda något tillhygge eller diverse ramper för att vinna höjd, och på så sätt effektivare kunna stapla EU-pallar. Utan det ska väldigt spartanskt med råstyrka och koordination staplas med en krafturladdning mellan dem två parterna. Jag stod länge och beundrade samarbetet mellan Joakim och Pelle när dom manligt staplade EU-pallar. Jag absorberade deras strategi och förfinade den i mitt sinne innan jag antog mig utmaningen. Jag behövde någon likasinnad, tävlingsinriktad, fysiskt förberedd och någon som antingen har såpas mycket civilkurage alternativt är för korkad för att inte ha en den minsta impuls av thanatofobiska tankar i kroppen för att göra mitt lag fullständigt. Jag valde min kusin Robin, han var perfekt! Vi två skulle jobba som en enhet för att krossa motståndet i det andra laget.




Grill for the win



Men at work


Den här idiotin fortskridde tills pallarna var så höga och så vingliga att en fjäder på toppen hade kunnat avgöra hur vidare de rasade eller ej. Vi valde att lystra till klagosångerna från dom resterande och närmaste sörjande i båda banden och göra tävlingen oavgjord. En handskakning på det här och strax därefter så vaknade busschauffören upp och var redo att fortsätta färden hemåt. Allt som kunde vittna om att två rabiata band hade gått lös på den här parkeringen i 8 timmar för att dräpa tristessen var två omänskligt höga pall torn som morgonskiftet på Calles säkert tyckte var mycket underhållande att demontera.

TACKAR SABATON SOM MJUKAST FÖR DEN HÄR HELGEN! Syns i Falun om två veckor;)

/Richard



Oavgjort!


Bon Appétit! The power of Christ compells you!


Crusty Demons is the shit!


Ballefjång, Zombiecore från Tyskland 
 
Dr.Pest, Dr. Joseph Mengeles brorsa! 


 ♥ 
EU-Lastpall


Kommentarer
Postat av: Matilda Fernholm

Ses i Falun om två veckor! I'll be there...

2009-05-31 @ 22:51:45
URL: http://fallenone.blogg.se/
Postat av: Vigaren

grym sport! Blir svårt att få tag på Eu-laspallar bara. Längtar som faan till att se er i Fbg om 6 DAR!! Det kommer vara RÖJ

2009-06-01 @ 15:50:37
Postat av: nea

hahaha. kul att richard gästbloggar, gillar er humor

2009-06-03 @ 20:09:17
URL: http://systerdekadens.blogg.se/
Postat av: Celena

Haha härliga bilder på bloggen xD

2009-06-04 @ 00:14:51
URL: http://celineanglic.blogg.se/
Postat av: SweGizmo

xD

2010-08-19 @ 23:13:09
URL: http://swegizmo.blogg.se/
Postat av: SweGizmo

Nice Blogg. :D

2010-08-19 @ 23:15:15
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0