Röckar i Nörge - 15 September

Pirogers blogg verksamhet har den senaste tiden legat instoppad i klädhyllan likt en urtvättad Iron maiden T-shirt från Fear of the Dark eran. Men nu när det vankas turnéstart och hela kittet tyckte jag det var dags att komma ut ur garderoben och bjuda på lite nytt fräscht Sonic Syndicate ljug och berätta om turnélivet från en gitarrist/musikalist/onansists/pappskalles ögon. Den nya bloggen kommer innehålla allt och lite till, och bli om omöjligt ännu oseriösare, drygare, och fetare. Lite som en Anna Book i säldräckt fast tyngre och utan dålig ABC-schlager. Nej bara vanlig bra äkta Bert Karlsson schlager givetvis.

Sonic Syndicate är ett effektivt band och tar tillvara på tiden även ute på vägarna.


Resan till Norrbaggeland tar oss över höga broar ....

I måndags var sista dagen hemma innan vi blåste iväg, vilket var lite av en panikdag då jag har under många år bemästrat och finslipat egenskapen tidsoptimism, och sparat allt som ska förberedas, packas och donas till sista sekund. Man tycker ju efter 27 års turnéerfarenhet att man borde ha lärt sig av detta. Men i mitt fall har det snarare utvecklats till det värre för varje år, och avancerat från svart bälte till Svart Bälte i 5:e grad. Men det kommer väl en dag då även jag växer upp(?) Hur som helst efter 12 timmars panik och dödångest (varav 9 timmar i replokalen) så var alla punkter på ”Rogers to do inför turné checklista” avprickade och strukna. Vilket inkluderade: Byta navelsträngar på gitarrerna, Fixa alla backtracks i bandspelaren (ett monsterjobb som jag idiotiskt nog tagit åt mig att göra själv), Löda om trasiga gitarrkablar, dekalrtrimma nya pedalbordet, byta däck på turnébilen, köpa biltemabatterier, gaffa ihop söndriga case´ar, märka upp vårt nya magnetsystem för backdroppen så någon annan mer än jag kan sätta upp det utan att kortsluta hela turnén mm mm. Förutom ovan nämnda punkter ingick även mer vardagliga sysslor som att gå på toa, uppdatera status på facebook, tvätta rent det 10-pack turnéfilsingar som ska få äran att åka med, ta backup på allt i laptoppen då jag tidigare lyckats slå sönder två stycken och vet hur jobbigt det är när osparade filer går åt helvete, äta middag och kolla på TV med flickvännen, dubbelkolla saldot av hårspray och kajal, ringa morsan, vattna katten mm.


... över djupa fjordar ...


.... genom mörka tunnlar ...

Vår ”We Rule the Night” turné kommer att ha premiär i Norge som i mina ögon är världens rikaste U-land. Detta då det är så jäkla förbannat dyrt där, och sist vi var där och skulle köpa käk så vägrade norrbaggen ta emot kortbetalning. Wtf? Hur ofta går man runt med två miljoner norsk kuler på sig egentligen? Svenska är ju en sak men detta var ju jäkligt löjligt. Nä denna gång hade jag tänkt två steg längre och laddat upp med två matlådor pannkakor före. Smart tyckte jag, men dumsnäll som jag är så slutade det dessvärre att Robin och Richard åt upp större delen. Nathan tyckte även det var tokigt att bara ha sylt och socker i pannkakorna. Nä choklad, ost och smör ska det vara om han fick bestämma. Smaken är som röven. Imorgon (onsdag) är första giget i Stavenger Norge där vi ska dela scen med våra superhjältar och numera labelmates i Sabaton. Fasen så roligt det ska bli!


... och över bortsprängda vägar!


Richard smeker Norge medhårs och hoppas bra god giglycka


Morgonutsikt från hotellet. Tycker mig skymta en norsk fjordlax till höger.


Farsan är älgtokig så passade på att fånga lite schyssta älgshoots för hans skull.


Älg


Kommentarer
Postat av: Mari

Fuck the agelimit for tonights show... uh.

2010-09-18 @ 10:58:36
Postat av: lasse

Härligt och se att du börjat blogga igen, lycka till på turnén

2010-09-21 @ 07:27:24
URL: http://www.mechanicroots.cybersite.se
Postat av: Wolfieboy

Bra du tycker om mitt land. xD

2010-10-31 @ 20:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0