San Diego 19 Nov - The hell unleshes

Efter ännu en natt med bara fyra timmars sömn, så var det dags att plocka ihop sitt hotellmög för att packa in oss i husbussen, som kommer vara vårt hem den närmaste månaden. Bussen är anpassad för en stor familj så det är inte annat att de känns förbannat underdimensionerat när vi åtta fullvuxna pappaskallar trängs i den. Det finns även bara två sängar som Roland, Karin, John och Robin snabbt högg. Så jag och Richard får nöja oss med att skeda på soffan, vår tekniker Sebbe sover på frukostbordet och manager Mike "ligger" å snarkar i förarsätet.


Väl framme i San Diego så hade vi en i Photoshot för ett klädmärke kallat "Sik World", och vi fick även välja ett gäng tröjor från deras lager. Yeah, julafton börjar tidigt i år! Mest nöjd blev jag med T-shirtarna där det stod "I´m the only one in the band who isn´t gay" och "I´m surrounded by fucking idiots". Givna scenkläder helt klart.


På spelstället fick jag och Robin reda på att vi fått fel toppar. Randall hade skickat oss jävla Kombo Förstärkare(!!!) Tjena i havet. Som tur är får vi spela på de vänliga själarna i Himsas toppar tills vi får nya. Stördas av allt va dock att de hade 21-årsgräns på stället vilket innebar att Robin inte fick komma in (han är 18). Han fick byta om i husbilen och Sebbe fick soundchecka hans gitarr. Fem minuter innan vi skulle lira släppte de in honom, och direkt efter sista låten hade tonats ut var de jäkligt snabba med att sparka ut han igen. Giget gick iaf bra och vi hade ett gäng die-hard fans på plats som hängde med i texterna och moshade järnet. Hade förväntat mig värre faktiskt.

image87
Vårt hem den närmaste månaden

image88
Soffan till höger sover jag på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0