Fredag 21 Mars - Dag 5

Hur var det nu egentligen? Dog Jesus på påsk, eller uppstod han, eller åt han ägg? Inte en jäkla aning men idag är det iallafall långfredag och det ska bli gött med några dagar ledigt. Vår producent och Tekniker Jonas ska åka och hälsa på sina släktingar i Arvika över helgen, så vi började tidigt denna dag för att hinna klart med trummorna till de återstående tre låtarna. Själv ska jag köra hem till Falkenberg, men John och Robin väljer att stanna kvar och åka skidor i Romme några mil härifrån. För att vi skulle komma i rätt påskstämning hade Jonas inhandlat ett par kilo(!!) påskgodis som vi kunde frossa i. Detta gjorde stor märkbar skillnad på John. Antingen hade han käkat dunderhonung till frukost eller var han bara jäkligt spänd inför helgens skidåkning, för satan vad han spikade låtarna fort. Redan innan lunch var vi klara och jag kunde sätta mig i bilen och pressa de 50 milen hem till västkusten igen. På tisdag är det dags att lägga gurkor. Glad Påsk för helvete!


Tisdag 25 mars - Dag 6

Back in black i Avestas fetaste studio för att fortsätta lägga deg på nästa Sonic´s Syltkake skiva. Påsken är över, häxorna är brända, godiset reas ut för halva pris och Robin har hällt i sig 10 liter påskmust på mindre än ett par dar. Själv spenderade jag påskhelgen på flott hotell i Malmö tillsammans med tjejen och kollade på Kent. Vet inte hur många gånger jag fått höra att Kent bara är för bögar och sjöman, men jag står för det 110% när jag säger att Kent är cp grymma. Faktum är att mycket av inspirationen till mina låtar kommer från just Kent. På påskdagen hann vi även med en runda på Ikea i Helsingborg där jag bl.a. fick kollat ut en ny soffa, en garderob och diverse mög.

Nog pratat om Kent och sjömän. Idag började vi smyglägga de första gitarrerna på skivan. Första låten ut blev "schlagerlåten", en rätt simpel och enkel midtempo låt. Detta är melodin som ska få Lordi att gråta blod likt Carola i nästa melodifestival och ge hos kontrakt med Bert Karlsson istället för Nuclear Blast. Gitarrerna spikade vi relativt fort och nu är det bara lite smörsång, bas och 36 kanaler pampig synt som saknas för att göra denna låt komplett.

Idag åkte John och hans trummor hem, och i hans ställe kom vår manager Mike upp från Stockholm för att hjälpa till med studiedokumentationen och se till att vi inte super bort all studietid. Hans första kommentar om Krylbo där vår lägenhet ligger lät: - This is the place you come to when you want to die haha.

image205
Crazy John bakom trummerna

image206
Blogg in progress

image207
Dunder gitarrposé

image208
Fråga mig inte hehe

image209
Jonas med familj

Kommentarer
Postat av: Flickvän

Jäklar, Visste inte att tidsskillnaden på Halmstad och Avesta var så stor att de redan va Maj där uppe tom! De va som fasen, här hemma snöar det fortfarande ju! :D

2008-03-26 @ 22:18:46
URL: http://fannys.blogg.se
Postat av: Piroger

Hur fan kunde ja va så korkad å skriva maj på samtliga studiobloggar när de e mars!! Önsketänkande antagligen;-) De är korrigerat nu iaf!

2008-03-26 @ 22:43:28
Postat av: Fanny

men, han både dog OCH uppstod under påskdagarna väl?

2008-03-28 @ 21:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0