Bögklubb i London - 1 oktober

Första dagen i London var en day-off, så då fanns det gott om tid till att dra in till city och mata duvorna på Trafalgar square, bränna sin turnébudget på Sega World eller dra en Pizza med Prins Charles. Jag och John valde dock att stanna kvar och häcka i vårt underjordiska bussgarage medans resten av gänget drog sig ut i solljuset för att leta upp lite civilisation. Solljuset höll sig dock med sin frånvaro för stundtals regna det så mycket att det skulle ge självaste Amazonas regnskog komplex. Så jag är jäkligt glad att vi stannade kvar. Vi hittade dock en Tesco supermarket bara några hundra meter bort, så vi luffade dit och tjackade proviant och snask och gick tillbaka och dega i bussen. Jag tog dock tillvara lite av tiden och skrev ihop lite skit som kan vara början på en ny låt. Har satt ett mål på att jag vill ha klart två eller tre nya låtar när turnén är över, så det är bara att köra på.

 

När får vi se 600grams chipspåsar i Sverige?

 

Motivlack deluxe!


Nästa dag var en gig dag och giget (det fjärde i ordningen av totalt 29) skulle äga rum på "Astoria" som ligger några kvarter bort från Piccadilly Circus. Stället hade ingen plats att parkera bussen på så vi fick stanna mitt på gatan och loada ut. Något som inte uppskattades av polisen som råkade gå förbi och gav oss böter innan vi ens hunnit öppna släpet! Satans oläge men hur fan skulle vi annars få ut skiten? Stället var stort och coolt och på helgerna hade de bögklubb där så väggarna pryddes av affischer på atletiska halvnakna män med smink. Mumma! Scenen var dock något mindre än tidigare så det blev tajt för oss efter att båda In Flames och Gojira smält upp sina grejer, och när det var dags för gig så lyckades jag stuka foten i mitten av setet. Gjorde ont så in i helvetes, jävlar, satan och kändes som jag skulle ramla ihop i en skethög vilken sekund som helst. När man spelade fotboll och blev skadad så minns jag att det var bara att springa och sätta sig på bänken, och man kunde slänga in en ny frisk oförstörd gubbe. Men riktigt den lyxen har man ju fan inte nu. Så det var bara att gilla läget och stå i mot smärtan. När jag berättade detta för farsan så undrade han om jag var full?

- Nej jag dricker aldrig innan ett gig.
- Ah det var det jag visst! Hade du haft något innanför västen hade det aldrig hänt heheX)

Bögkväll i London är aldrig fel!

 

In Flames soundcheck. Jävlar va mörkt det blev då.


Efter giget fick vi slänga ut all vår skit på gatan eftersom det inte fanns någon plats bakom scen. Och utanför ringlade sig kön fortfarande lång. Som jag sa sist så går vi på scen 15-20 minuter efter dörrarna öppnas vilket suger jäkligt hårt. Så när vi stod ute och plockade ihop våra grejer så kom det fram folk ur kön med Sonic tröjor som var helt knäckta för dem inte hunnit komma in och se oss. Helvete.. När hela konserten var slut så kom det fram en hel del gubbar som villa tjöta och ta kort och vi träffade även två Falkenbergare som var i London och passade på att se oss och In Flames när de ändå var där. Coolt Värre!!

 

 Fem franskmän packar släpet medans vi tittar påX)

 

Rossi med respektive från Falkenberg Yeah!

 

Rolands nya bundisB-)


Kommentarer
Postat av: Johnny

Faen, ni skulle ju behöva en kvacksalvare som tar hand om sjukdomar å skador........

2008-10-03 @ 07:00:28
Postat av: Amanda

Yes, den är hur bra som helst!

2008-10-03 @ 14:10:40
URL: http://mandy.blogg.se/
Postat av: Fanny

Är du helt säker på att det faktiskt inte var i helgen ni skulle spela där älskling?

2008-10-03 @ 15:19:15
Postat av: Martin

haha, bögklubb for the win! och ni är populärare än man hoppades på för biljetterna till 2a nov slukades upp så sket sig med det pissigt nog! (in flames har inget och göra med att dom tog slut)

2008-10-03 @ 20:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0