Milano, Dresden - 24 oktober

När jag vaknar upp i Milano sådär klockan 12 på morgonen möts jag av världens överraskning att franskmännen fortfarande l-i-g-g-e-r  k-v-a-r  o-c-h  S-O-V-E-R!!! Har de äntligen kommit till insikt att det inte lönar sig att gå upp kl 9-10 i ottan och inte ha ett skit att göra, eller tog de bara sig en extra bensträckare då det snart är helg. - Snart helg? Det är la tisdag idag? Ja efter tisdag kommer onsdag och då har halva veckan gått, och då är det nästan torsdag som är dagen innan fredag som är helg. Alltså är det snart helg. När jag går ut på gatan så stöter jag på något som ser ut som en stor marknad. Trevligt värre, då kan man ju köpa sockerrostade daddlar och spunnet socker! Men besvikelsen gjorde sig stor när jag insåg att det bara var stånd med falsk In Flames merchendise! Komplett med turnédatum och hela kittet så Richard passade på att köpa en tröja och gå in och jävlas med flamsarna haha.

En marknad? Nej ett dussin stånd packade med falsk In Flames merch X)


Dagens rebus: Franskman med banan och randigpyjamas = Bananer i Pyjamas!!


När vi kom in på stället så hade inte In Flames crewet börjat bygga scenen än. Lastbilen med all scenskit hade precis kommit och det var typ fyra timmar kvar till dörrarna öppna så soundcheck o dylikt kunde man ju fet glömma idag. Giget gick dock hyfsat trots knepigt scenljud, och Italienarna var på hugget så inget ont om den spelningen. Nästa dag var återigen en spelning i Schweiz, närmare bestämt i Zurich där jag varit förut men aldrig spelat. Dagen börjar dock åt helvete att vi ska ha en Fotografering för någon fransk/tysk tidning med sminkös och hela skiten, suuuug. Varför kunde man inte bara få stå där en veckas turnéskägg, mysbyxor, fett hår och Sick world tröja med texten: "I have the biggest dick in the band" och vara sig själv? Allt hade blivit så mycket roligare och mer "true" då ju? En annan sugig grej var att vi inte fick sälja merchendise på stället om vi inte hade papper på att vi skattat för allt. Så vår vattentäta genialiska plan att smuggla in alla tröjor i landet genom att gömma dem i resväskor var inte så vidare smart trots allt hahaX)

Scenen i Zurich


Scenen i Dresden (eller?)


Nästa dag var en day-off i Dresden (Tyskland) och vi tog det kloka beslutet att likt In Flames ta in på hotell istället för att tråka ihjäl oss på en bussparkering. Och god damn vad skönt det var att lägga sig i en riktig säng för första gången på en hel månad. Hade nästan glömt av hur det var men det rockade ju fullständigt! Jag, Richard och John gick senare in till staden och satte oss på ett café och åt Kaffe och drack bananasplit med grädde och glass. "Inte bah fö ompan" då jag är halvt mjölkallergisk men var bara tvungen att unna mig detta Mmmmmmums!!


PS. Missa inte nya Episoden av SonicTV som Richard klippt ihop av skit filmat från denna turné! Glo här: http://www.youtube.com/watch?v=fT1jy5KaYec



Glass och banan rocks!


Dont even ask..


Schyssta case´ar! Dom ska jag sno inatt - John X)

Kommentarer
Postat av: Thesyndicatefan

Ha ha, ruggigt skönt klipp! Bästa Sonic TV på länge!

2008-10-25 @ 09:51:32
URL: http://www.myspace.com/thesyndicatefan
Postat av: Petra

Tysklad och deras misstolkande ord!xD

2008-10-26 @ 11:22:08
URL: http://helloseashell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0