Paris - 8 oktober

Rogers Blogg redaktionen har vid ett flertal tillfällen fått klagomål på att det bloggas för jävla dåligt! Är ledsen för detta men det finns ju så mycket annat "vettigt" man vill göra och se när man är iväg än att sitta framför dumburken. Ja ni hörde rätt. Att man sen orkar bry sig är en annan sak heheX) Häromdagen då vi var i Paris var dock en lite annorlunda dag, utöver de vanliga sova till klockan 13, loada in utrustningen, spela Call of Duty mot In Flames, soundchecka, giga, dricka bärs för att sedan däcka bunken med kläderna på och oborstade tänder. Ja den rutinerade ungkarlen känner säkert igen sig och vet vad jag snackar om. Men i Paris så satte jag larmet och gick seriöst nog upp redan klockan 9 för att hinna få lite tvätt gjort. Börjar bli torsk på rena filsingar och strumpor. Att vända de ut och in funkar ju men lukten av pungsvett blir man ju fan inte av med. Så jag grabbade en diskbalja från cateringen och låste in mig i duschrummet med X antal kilo filsingar och morsans handtvättmedel direkt från Gekås andrahandssortering och påbörjade mitt tvättprojekt. Great Success!

Min tvätt

 

BUSTED!!


Vid lunchtid hade även In Flames vaknat till liv och de frågade om vi var intresserade att blåsa in till city och spana på Eiffeltornet och Mono Lisa. Jag och Richard som brukar hålla den kulturella fanan högt i bandet nappade på förslaget och hängde på. Utanför spelställets stora stängsel blev vi (eller snarare In Flames) genast antastade av hungriga franska fans som stod utanför och campade med sina autografblock och Sverige flaggor, kändisjävlar hehe! Men en stund senare befann vi oss i en tunnelbana på väg till "Louvren" som är en gigantisk konstgalleria i Paris där Mona Lisa bor. En tavla som är så värdefull att den inte går att värdera. Hur fan kan det vara möjligt? Hon är ju inte direkt välmålad och inte speciellt snygg häller? Nä att gå runt och kolla på konst var inte min grej, eller som Jesper utryckte det: - Jag går hellre runt hemma i Nordstan i Göteborg hehe. Så efter vi beskådat Mona Lisa så gick jag, Richard och Jesper ut och satte oss på ett Café och drack bärs. En bit bort fanns även Eiffeltornet, så vi traskade dit men fanns tyvärr ingen tid till att åka upp. Både vi och In Flames hade Meet´n´greet och några plåtningar att ta itu med så vi tog närmaste tunnelbana och blåste tillbaka.

 

Vart ska vi?

 

Utanför Louvren i Paris


Meet´n´greeten gick ut på att ett gäng fans hade vunnit att träffa oss och In Flames, men hur jäkla coolt är det att snacka med oss skitungar när In Flames som är flera kilometer kändare befinner sig i samma rum? Nej Just det. Först när flams trams hade gått därifrån fick även vi lite uppmärksamhet. Själva spelningen sedan var i alla fall helt grym! Helt enorm scen och det var över 4000 i publiken vilket inte gjorde saken sämre. Nej Paris rockade for sure!

 

Ragge o Mona Lisa Yäy!

 

Den här tavlan diggade jag. Värsta Silent Hill andan

 

 Konst.


Mer Konst..

 

 Eiffel tornet

 

Way back.. Ha en egen tunnelbanevagn i Paris är fan Rock´n Roll


Kommentarer
Postat av: Flickvännn

Är Mona Lisa hon jämte dig med ryggsäcken eller??? :O

2008-10-11 @ 03:27:18
URL: http://fannys.blogg.se/
Postat av: Zakarias

Hah det är lungt med blogguppdateringen, du har ju somsagt viktigare saker för dig xD

2008-10-11 @ 09:44:07
Postat av: Vicke

Hej =) Stort In Flames Fan från Finland och Jesper är min största idol! Måste tacka honom för plektrumet han slängde till mig av alla personer på Rockperry :) Grymt att ha ögonkontakt med honom igenom hela konsären! Ville bara säga att din blogg inte alls är något dålig och det är coolt att du hängde/hänger med Jesper :) \,,/

2008-10-11 @ 13:08:36
Postat av: Magnus

Det är coolt för Jesper att han får hänga med dig och de andra i Sonic skulle jag vilja säga! :P

2008-10-11 @ 13:46:17
URL: http://www.myspace.com/thesyndicatefan
Postat av: Roger

Det är Coolt att In Flames får turnera med oss helt klart ;-)



Fanny: Var Mona är vet ja inte o på Lisa svarar jag Borås

2008-10-13 @ 12:45:20
URL: http://piroger.blogg.se/
Postat av: Miscela

Åååh vad jag skulle vilja åka till Paris just nu...

2008-10-13 @ 14:13:16
URL: http://miscela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0