Stockholmo - 30 oktober

När jag gick upp imorse (runt 11 - 12) så var jag helt hundra på att jag vaknat upp på Norsk mark. Underligt nog hade jag fortfarande svensk täckning på telefonen och när jag kollar ut ser jag stora skyltar signerat "Örebro" på, så Norge my ass! Humm vad i helvete har vi bara rullat 20 mil under hela natten? Förklaringen kom sen att vår buss hade pajat, så var tvungna att vänta tills det blev morgon och kunde få den fixad. Detta märkte aldrig jag dock då jag låg som en klubbad kalkon och snarka i bingen hela natten.


Lugnet före stormen i Stockholmo

Gojiras o vår trötta ljudsnubbe Laos

Som många av er kanske redan visste så var det två spelningar i Stockholm som gällde igår och förrgår. Två helt fantastiska grymme gig som man absolut lär bära med sig hela livet! Jag fick även återse min kära flickvän med som jag inte sett på över fem veckor! Tråkigt att dagarna tog slut så fort bara men vi ses ju i Göteborg igen. I Stockholm var det Annexet som fick agera slagfält för turnén. Aldrig varit där tidigare men det är ett stort fräscht ställe som ligger i anslutning till Globen och rymmer över 3500 pers! Det enda som suger riktigt hårt med stället är att arrangörerna tar sådana pissigt höga procent på merchendise försäljningen. Nästan dubbelt så mycket än vad vi är vana vid, så In Flames beslutade sig för att skita i att kränga tröjor helt, och då fick inte vi göra det häller. Löjligt som fan kanske, men vad är meningen att kränga tröjor när all vinst går till arrangörerna? Och höja priserna ännu mer känns inte schysst när folk redan betalt 400:- för en biljett. Bootlegförsäljarna utanför lär dock gjort frivolter av lycka då de fått in lite extra klirr i kassen.



Mö Fölk !!!! 

Yäy! B-)

I Globen hålls förövrigt diverse olika evenemang, så som konserter, sport, Idol finaler, hockeymatcher och dylikt. Och i närheten av Globen låg en officiell Djurgården hockey butik. Våra kära vänner i In Flames är i inte särskilt förtjusta i detta, speciellt inte Daniel som är helt såld på Göteborgs hemmalag och har stenkoll på vad som händer i matcherna även ute på turné. Så jag kom med idén att ge vår käre vän en överaskning såhär nära turnéslut och allt. Så när In Flames skulle gå på scen så var hela trumsetet pyntat med djurgården klistermärken, en djurgården handduk samt djurgården vattenflaska haha ÄGD!!


In Flames

Mer In Flames

Anders Fridens privata barskåp och lekhörna


En mycket förvånad Neil (In Flames fotograf och Fanclub snubbe)


Kommentarer
Postat av: felix

PÅ LÖRDAG SMÄLLER DET! lycka till pirogen :)

2008-10-31 @ 15:52:40
Postat av: Petra

Hörde också att In Flames inte skulle sälja merch i GBG, kommer ni inte heller göra det?

2008-10-31 @ 16:31:56
Postat av: Jonte

Tja!



Tyckte det blev en grymt lyckad spelning igår.

Lätt 5 av 5.



Gött att du skriver om eran turné. :)



Blev dock lite besviken över att ni inte sålde merchendise, tog med pengar och allt för att köpa någon tröjja med Sonic loggan på, men tji fick jag.

Har du något bra tips om vart man kan beställa någon sjysst hoodie? Hittar bara på EMP.de..



Höres!

Mvh Jonte, Bålsta

2008-10-31 @ 17:45:27
Postat av: thomas

Daniel i IF blev nog råägd :>

2008-10-31 @ 20:20:20
Postat av: Gobo

Fan jävel synd att jag inte kunde komma på någon av Sverige-spelningarna :(

Kommer på Linköpingsspelningen iaf. Ni borde vara huvudband där!

2008-11-02 @ 16:43:49
URL: http://gobo.blogg.se/
Postat av: Gaby

Hey Roger, what's up?

nice blog, I think you guys should come to Mexico soon ^^

2008-11-02 @ 23:45:59
URL: http://xburnburnx.livejournal.com/
Postat av: LagOOn

Tack för gbg spelningarna,och speciellt bilden efteråt =D Tack som fan Roger!! Lagomt mör i kroppen och typ 40 blåmärken lite här å var + ömma revben..men vem bryr sig när man såg er liksom ;D Detta kommer jag leva länge på.

2008-11-04 @ 09:33:50
Postat av: Anonym

Ni måste ju nästan dar igång en hämnd-blogg mot In Flames nu när de har trackat er alltför länge :P

2008-11-23 @ 21:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0