Roger in dah studio Update 2.0

Sitter framför dumburken tillsammans med en kopp Zwega kaffe och en Marabou Amigo glott-chocklad och lyssnar på första mixen av våra nya kioskvältare. Vet inte hur jag ska utrycka mig för att vanliga dödliga ska förstå, men dra åt helvete ta mig fan va jäkla bög bra detta är!!! Blev nästa gråtfärdig när Jonas spelade upp mixen i sina fete-högtalare, och man kunde höra hur jäkla svingött det faktiskt låter. Lätt bland det bästa Sonic har spottat ut hittills, och lär absolut bryta en hel del ny mark (Larz Kristerz, Johan Palm se upp!). Nej detta får vi fira med mer choklad, kaffe och spä på magsåren ytterligare.

Jonas Geniet Kjellgren


Stärkarna vi använde (inkluderat min Mesa)

Förutom att mixa låtar har vi även tagit en road-trip till Borlänge idag för att få kontakt med lite civilisation och se lite mer folk än Kjellgren, Peter samt Kjellgrens självmords benägna korkade katt. Som man oftast hittar slappandes mitt på landsvägen eller på diskbänken i Jonas kök. Grabbarna i Dark Funeral har även de hållit oss sällskap då de spelar in ny skiva med Peter just nu. Så det har blivit en hel del sena nätter med Black Metal maraton och brännvin som huvudtema. Robin lyckades även tjata till sig att testa "Emperor Magus Caligula" svettig ridarrustning som han använder live. Ett ståtligt läderbygge värt omkring 20.000:-. Trevligt värre!

Robin goes Black Metal


"Emperor Robin Caligula" 


Nåväl, i Borlänge tog vi först en sight-seeing runda på Kupolen (en tre våningar hög galleria som påminner lite om en enorm bröstvårta). Vet ej om det är medvetet, men Borlänge verkar vara en ganska småpervers stad så tvivlar icke på det. Här hade vi fått i uppdrag av Dark Funeral att leta upp en Hobby-pistol, som de kunde använda i sin video och blåsa huvudet av varandra. Men det blev misson fail på det, så de får använda något annat istället. Förslagsvis slangbellor eller smörknivar o litervis med Felix tomatketchup för att uppnå liknande effekt. Mission nummer två kom från min flickvän, som ville jag skulle köpa hem ett par liter "Milko Kokos-yoghurt" då detta fenomen tyvärr inte existerar hemma på västkusten. Men det blev mission fail även på det då samtliga paket i yoghurtdisken hade kort datum, och det kändes bara oerhört dumt att köpa hem ett par om de ändå går ut i övermorgon. Sorry Baby! Efter besöket på Kupolen letade vi rätt på ett (hör och häppna) ett sushiställe för trycka ner oss rå fisk, och faktum var att det var riktigt jäkla gott. Sushi Rules mannn! Imorgon är sista dagen i studion och då ska även manager Mike samt "vår" snubbe på Nuclear Blast flyga hit från Tyskland och godkänna materialet och se om materialet ens duger att mata katten med. Rafflande värre!


Richi "vrålar" sång


Ketchup på pannkakor??  Wtf Oo


Peter "Pain" Tägtgren mixar nya Hypocrisy


Richi und Kjellgren poserar loss


Hade inga bilder på mig så fick duga med denna !


Våra studiokamrater Dark Funeral


Kommentarer
Postat av: Vigaren

can't wait!

2009-08-20 @ 08:24:52
Postat av: Calle Svenson

Scar Symmetry, Dark Funeral, Sonic Syndicate och Peter Tägtgren på samma ställe... Kan det bli bättre?! ;D



En rolig side note bara; Basisten i Dark Funeral piercade mig :o



Ha de king! Calle

2009-08-20 @ 15:42:17
Postat av: Petra

nu jävlar! finally måste jag säga-

ja, detta är något man har väntat på!



Keep rockin'

2009-08-21 @ 22:57:29
URL: http://helloseashell.blogg.se/
Postat av: A2K

Intressant blogg! Massa bilder och massa stories... rock on! Studion ser riktigt najs ut!

2009-09-22 @ 18:23:02
URL: http://www.a2ktheproducer.se/
Postat av: Emma

Niice,var dom schyssta typer? vi spelar med dom i helgen!

2009-09-23 @ 16:00:15
URL: http://jjemma.blogg.se/
Postat av: Jonte

Jävligt härliga bilder! Hoppas jag får se er igen snart!

2009-09-25 @ 01:48:20
URL: http://repeatmymusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0