Dordrecht, Enschede - 6 mars

I Dordrecht så har bussen parkerat utanför en stor kyrka, wtf? Nog för att det är helg men gå i kyrkan är väl lite väl ambitiöst om man frågar mig, såvida man inte är på turné med As I lay dying eller Carola? Deathstars trummis Ole är ju iofs gammal Black Metal trummis så det är väl för hans skull vi står här. Det visade sig dock att kyrkan är dagens spelställe, och när man kommer in i lokalen så ser det ut som vilken nersöpen hårdrocksplace som helst. Fräckt! Efter soundcheck gick jag och brorsan ut på staden guidade av två stycken Holländska polare till Richard. Som han lärt känna via World Of Warcraft (varför blir jag inte förvånad)? Men de var trevliga och tog oss runt i varje del och hörn av staden. Ikväll skulle även vår kontaktperson Mick från Ibanez/Tama dyka upp (Jag, Karin och John har sponsring på det) så då gäller det att lämna bra intryck och inte spela som en påse skridskor. Tyvärr blev det ingen ny gitarr denna gång men väl ett par paket plektrum, och han fixade även till intoneringen på mina nuvarande gitarrer så de låter som nya igen. Helt grymt!!


Mick från Ibanez och Ragge från Sonic Sylticake


Ibanez über alles

Tyvärr var inte spelningen den bästa från vår sida, men publiken skötte sig exemplariskt. Ett par front-row brudar hade gjort egendesignade Sonic Syndicate tröjor och började tom gråta mellan ett par låtar. Har aldrig sett något likande förut haha. Efteråt var det Deathstars tur att gå på, och de hade också en grym publik förutom EN Idiot som står och pekar finger och skriker "FACK AFF" Under hela giget. Humm varför i helvete betalar man dyra pengar för att gå och se band man ändå hatar? Mellan en låt så får Andreas Whiplasher nog av idioten och ber honom komma närmare scen, för sedan ge honom en rak högerkrok. Haha helt bäst!!! Detta mycket exklusiva oförglömliga ögonblick finns nu även bevarat på Youtube. Spana in det här: http://www.youtube.com/watch?v=32Srzg-uzCs

No one fucks with the Whip


Skinny Disco i sin naturliga skepnad


Nästa spelning var i Enschede (Nej inte Enskede i Stockholm utan detta ligger i Holland). När jag vaknar (13:00) så låg alla fortfarande och sov så jag beslutade att själv leta mig in på stället. Allting var helt nybyggt, stort som fan och med en miljon ingångar minst. Men till slut hittar jag en öppen dörr och traskar in. Stället påminde om en stor skola med massa korridorer, våningar och lokaler, och det dröjde inte länge innan jag var complete lost!! Jag frågar någon om hon visste var scenen var men hon förstod inte alls vad ja prata om? Humm, väl tillbaka på bussen så hade de börjat loada-in, och jag blir guidad upp till andra våning där scenen och logerna fanns. Stället var i övrigt helt grymt, kanske det fetaste på hela turnén och det var nästan slutsålt vilket inte gjorde det sämre. Allting vara bara helt perfekt fram till efter giget då jag skulle gå till cateringen och hämta något att dricka. I all min iver glömmer jag att det är en glasdörr emellan rummen och FACEPLANTAR rakt in i dörren(!!!). Krocken gick så illa att ena ögonbrynet sprack och blodet sprutar. Väldigt mycket metal men helvete vad klantigt av mig och satan vad ont de gjorde!!!!   

Blod Hell yeah!!


Ännu en (hård) posebild med Martin Rö-tott


Micke och Robin gillar varandra


Här kunde man skymta Robin och Micke senare under kvällen


Cat har ibland svårt att behärska sin styrka


Helt Bäst!


Kommentarer
Postat av: Apstefan

Haha såg Deathstars live på Kompaniet i Göteborg för många många år sen, då slog sångaren nån bonnläpp på käften också. Verkar vara ett typiskt beteende från herr Bernadotte...

2009-03-10 @ 09:08:36
Postat av: Rickard

Haha helskönt skrivet hela bloggen. Ni verkar ha haft riktigt kul under turneérna ^^



Tack för den grymma musiken!

2009-03-10 @ 18:14:08
Postat av: Viktoria

Hello Rogge!

Tänkte bara säga att du har en underbar blogg, läser den hela tiden.

Har också en HEL del grymma bilder från eran spelning på Klubben, den 7 februari, du kanske vill ta en titt. :)

(det var jag som intervjuade er för ett halvår sen, på Münchenbryggeriet)

Ha det gött!

2009-03-11 @ 15:54:59
URL: http://drinkthecyanides.blogg.se/
Postat av: Petra

haha, dude bästa blogginlägget!

Cat's min är klockren!

see you on saturday;)

2009-03-11 @ 16:01:38
URL: http://helloseashell.blogg.se/
Postat av: Jack

Hej Roger!



Snälla jag ber dig verkligen, kan du be Roland att logga in på sitt "hemmabio" account " Dodge RJ ". Har skrivit där och frågat ett par saker till honom som är jätte viktigt inför sommaren!



Snälla svara gärna så jag vet att du gjort det, det vore väldigt schysst och skulle uppskatta det rejält

2009-03-12 @ 15:14:20
Postat av: Per

Fan vilket skönt turneliv ni har. Du börjar bli en allt mer hardcore gittarist nu när du springer in i glasdörrar å få feta köttsår i facet.



Rock on



Center Per

2009-03-12 @ 22:10:10
URL: http://perjohansson.blogsome.com
Postat av: federico

Roger! 're the best!! continue. very good band!!

good luck ! bye bye

Postat av: M i c k a

spännande blogg (:

2009-05-06 @ 00:02:32
URL: http://annamariamikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0