Madrid, Alicante - 28 februari

Madrid har vi bara lirat i en gång förut, medans våra dödstjärnevänner varit här en handfull gånger fler. Så det var inga konstigheter vems fans som stod och tryckte utanför stället när vi kom dit. Så medans Deathstars fick agera rockstars stod vi andra fåntrattar och stampade i marken, och väntade över att få gå in till staden. Målet var "Plaza de major" som är ett gigantiskt torg i Madrid där turisterna flockar sig för att ta kort på knepiga statyer, sola sitt bleka skin eller som i vårt fall sitta och dricka Sangria. För er icke lika proffisionellt insatta i den spanska kulturen som jag. Så är Sangria en blandning av rödvin, fanta, lime, socker och gärna något fruktigt som äpple, apelsin (eller potatis vid fruktbrist). Detta är jäkligt populärt och påminner lite om glögg (även om ingen höll med mig om det). Gött är det iaf!


När Skinny Dricker Sangria....


.....blir han Skinny super Disco Disco!!!  

Senare på eftermiddagen var det load-in och soundcheck. Inget revolutionerande där direkt förutom att allt blev försenat och förbannat stressigt i slutet. Jäkla klabb, men det är sånt som händer. Tio minuter efter dörrarna fick förbandet kliva på, och jag bestämde mig för att gå ut och slänga ett getöga på dem. Lät schysst som fasen, och döm av min förvåning när de plötsligt kör en cover på Scar Symmetrys "The Illiusionist"! Hur fräckt är inte det? Nej tummen upp för dem. Sedan var det vår tur och det gick rätt fräckt det med vad jag minns. Nej jag börjar inte bli dement, och var inte full. Men spelar man varje dag i fem veckor så har man ingen chans i helvete att komma ihåg hur det gått på alla gig. Ja minns dock att John hade världens minsta och ostabilaste trumpodie, och ikväll hade han STRÄNGT FÖRBJUDIT oss att ens gå i närheten av det. Men i stridens hetta så var ju det glömt, och klart som fan man skulle upp på det och banka på cymbalerna ändå haha!

Katten blandar grogg på Fanta och fanta(?) 


Staschar krubb

I Alicante drog det i turisttarmen rejält så jag och Richard tog en heldag ute i staden och kollade in centrum, stranden, ett shoppingcenter, och vi var även på ett gamalt riddarslott i värsta Hammerfall andan. Mitt i allt svenneturistande blev vi även överfallna av ett gäng förstummade fans som ville ha autografer, ta kort och pussa oss på kinderna! Usch och fy, men trevligare det än att de slår oss på käften iaf. Vi sprang också helt oväntat på ett par gamla jobbkollegor från Blöjfabriken i Falkenberg. Hur coolt som helst ju! Men de ville varken ta kort, ha autograf eller pussas. Stället ikväll var det absolut minsta på hela turnén med en helt über minimal scen (Tänk Rockstugan i Halmstad Eller gamla Wake-up). Men det var över 300 biljetter sålda och när vi drog igång var golvet helt smockfullt!! Folk röjde som det vore dess sista dag, och kom man för nära kanten grabba de tag i en och vägra släppa! Helt sjukt tokig spelning, men fasen vad kul det var!!!

Roggan i Alicante, observera berget in dah back


Dåligt med turister såhär års


Uppe på Berget Hell Yee


Viking och Börje från Falkenberg men vem fasen är den tredje???


Scenen i Alicante och ett gäng förvirrade roddare


Emo Rolle och två posande emotöser


En spansk fiskmås filosoferar över livet


Bussdrivern oO


Kommentarer
Postat av: Vigaren

"gamalt riddarslott i värsta Hammerfall andan"





Hahahah fy fan va du skriver roligt! Bästa bloggen!

2009-03-04 @ 17:32:45
Postat av: Amer

Jag hade lätt satt hon till höger om Roland!

2009-03-05 @ 00:54:51
Postat av: Zakarias

Och jag som tyckte att Bryggeriet i Motala var litet! :P

2009-03-05 @ 01:30:47
URL: http://www.youtube.com/pulverpojken
Postat av: Gobo

Filosoferar över livet hahaha

2009-03-06 @ 09:07:13
URL: http://gobo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0