Sprängt bort Norge från världskartan - 20 sept

Pirogers bloggredaktion har nu tillsammans med sina ufokollegor i Sonic Syndicate gjort det som ”Karl den XII” så tragiskt nog misslyckades med 1716. Nämligen att spränga bort Norge från världskartan.  Stort Tack till vår högra hand och krigarvänner i Sabaton för denna tid, och ett gäng helt grymma gig. Det är alltid ett förbannat stort nöje att dela scen med er! Nu fortsätter vi vårt korståg på egen hand mot vårt finska muminland Finland, och sedan står Sverige, Danmark och övriga Europa på tur för att åka på käften även dem. Sonic Syndicate ”We rule the world tour” is on for real!

Richard heavy metal posar med Sabatons trummis Daniel


Soundcheck i Haugesund

Innan vi sprängt bort grannlandet fick vi bland annat det stora nöjet att uppleva Norges väl genomtänkta och smidiga vägnät. Att köra bil i Norge är nämligen ungefär som köra runt i ett badkar med Kellogs Corn flakes. Backigt, smalt, och svängigt så in i helvete, och med en hastighetsgräns på, eller strax över 60km/h. Nej ordet ”smidigt” eller ”genomtänkt” borde vara förbjudet att användas i samma mening som ”Norgetrafik”, eller ”Norge” över huvudtaget. Till det positiva kan dock nämnas att jag under dessa dagar bräckt personligt ”åka igenom tunnlar” rekord, och arbetat upp mitt ”växla-igenom-ettan-till-femman-och-tillbaka” sinne med 110 procent. Not bad!

Photoshoot för Moped/Motorcykel-tidningen Scanbike


Tror aldrig suttit på så mycket bildäck förut!

När jag ändå är på så gott, positivt, glatt humör så är det väl lika bra och rida på den vågen och klaga lite till. Ja förutom vägar under all kritik så var det även oerhört kast, dåligt skitväder i Norge. Regn, regn, regn och åter regn. Ville man gå ut o turista, och se något annat än spelställenas fyra väggar så var det bara att glömma det eller drunkna. Att det regnar kan man ju egentligen inte klandra norrbaggarna för. Men eftersom de i mina ögon i grund och botten är roten till allt ont här i världen så gör vi det i alla fall. Jag kan till och med sätta min högra stortå i pant på att allt regn var bokat och förbeställt särskilt för vår skull då vi skulle vara här. Fy fan! Hur som helst vad gör man när regnet står som spön i backen? Städa vardagsrummet? Nej, läsa böcker? Nej, skruva ihop Ikea möbler? Nej, sortera sin kollektion av navelludd? Nej, spela Tv-spel? JA! Självklart blev det Starcraft 2 som fick agera underhållning när det skulle slåss ihjäl tid. Sabaton verkade även de följa samma mönster och spelade skiten ur varandra i hör och häpna: Alfapet och GTA? Vad fasen jag trodde superhjältar som Sabaton enbart höll sig till fräcka krigslir som: ”Call of Duty” och ”Command & Conquer”. Men icke!  Statusen steg dock när Pär (basist i Sabaton) berättade att han också spelar Starcraft 2 men inte var något vidare bra på det. Tyvärr gick det inget bra för mig häller den kvällen, då jag åkte på fett med stryk och förlorade match efter match (körde online). Droppen var dock nådd när tom mina allierade (medspelare) började ge mig kommentarer som: ”Du suger!”, ”Gå och spela Sims istället” och ”vi kanske kunde haft en chans om inte min allierande vart helt dum i huvudet” så bestämde jag mig för att lägga ner skiten. Bättre lycka nästa gång!

OBS! All Norge-sarkasm i ovanstånde text är 100% ironi och inget annat.


John kom på den brillianta ideén att parkerar i en sjö.


Nathan och Robin visar upp sina "Fångarna på Fortet" madskills!


Det gäller att ha bra puts på skorna före photoshoot.


Trummisen och älgjägaren Daniel demonstrerar ventilationen i vårt Dressingroom


I våra nya sceninventarier ingår bl.a ett lila paraply


Världens första Black Metal musikal. Bara i Norge!


Hur tänkte norrmännen här?



Kommentarer
Postat av: Jack

Hur skulle man kunna göra ifall ens band skulle vilja vara förband till er för en show?



Vet sedan tidigare att du inte svarar så ofta och speciellt inte på sådana frågor som jag frågar nu...



Vad skulle du gjort ifall du ville vara förband till ett bra band?



Min dröm är att mitt band får spela med er. Vi är ingen crap band och jag har varit ett fan sedan eden fire och har alltid beundrat er. Känns som om jag vet typ allt om er, har typ massiv sökt om er, sett väldigt många intervjuer och även videos där rickard sjunger akustiskt haha! Säg det till honom att ett fan tänker lägga upp när han sjunger Denied akustiskt cleant i MTV som ni säkert minns!!



Peace! Sluta aldrig att spela, tänker supporta er resten av mitt liv!!!!!

2010-09-21 @ 21:38:05
Postat av: johanna

HAHA norrmännen tänkte nog inte alls x)

2010-10-14 @ 22:19:05
URL: http://tigermysig.blogg.se/
Postat av: Wolfieboy

Nei, vi gjør nok ikke det. xD

2010-10-31 @ 20:15:00
Postat av: Anton

haha, ja hur tänkte dom där? :O skulle va nice om du och dina bröder hade ett eget band :D med dina och robins riff och richards röst, wow.. drömuppsätning, men man måste ha "The Rev" på trummor, R.I.P "The Rev". fortsätt rocka mannen ;)

2010-11-05 @ 18:22:56
URL: http://antonhansen.blogg.se/
Postat av: Yeahnny

Hittade din blogg av en slump. Ni verkar så jävla sköna allihop :P Keep up the good work! \m/

2010-11-08 @ 15:19:50
URL: http://remenission.blogg.se/
Postat av: Nils

Jädra norrbaggar, kanske får skicka dit lite ingenjörer från sverige?:)



Älskar att sitta och läsa bloggar från diverse Sonic Syndicate medlemmar :)

Lite synd att richard lämnade SS, men tycker att det är skitnajs att du och rich håller på med ett projekt!



Kämpa på!:)

2010-11-10 @ 17:28:53
Postat av: SonicFan

Roger!!! Coolaste gitarristen evor. Vet du vad? Tycker du ska följa brorsans fotspår och ta steget! Skippa den är kommersiella skiten och kör på riktig musik med all-älskade Richard! Sonic har ingen framtid! Fan va jag är glad att Richard äntligen börjar producera riktig musik!

2010-11-11 @ 20:10:53
Postat av: Anonym

Sonicfan: Varför kallar du dig för "Sonicfan" då?

2010-11-13 @ 15:59:38
Postat av: nicole

ni har en blogg ! ni är så otroligt grymma!!!! lyssnar på er varje dag, undrar om det är era egna låtar som ni har skrivit ? miles apart och beauty and the freak är fan bäst vill verkligen se er live hoppas på att ni kan komma till jönköping någon gång !

2011-09-17 @ 21:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0