Portland 16 Dec - Gul Kebabsås

När vi anländer till stället och börjar loada ut vår utrustning så möts vi först av en förbannad arrangör som förklarar att vi måste genast flytta bussen, annars får inte resterande band plats. Vår chaufför hade dock spårlöst försvunnit, tagit bilnycklarna med sig, och dessutom lämnat kvar mobiltelefonen i bussen. Så att flytta den kunde vi fet glömma. När vi loadar ut märker jag dock att det saknas något. Min Techlåda är borta(!!!) Jag ställde den i logen igår och glömde givetvis att ta med den. Satan.. Alla verktyg, strängar, batterier + laddare, gaffatejp och öronproppar mm åt helvete. Jahopp, å andra sidan slipper jag att folk går och stjäl tejp och proppar av mig nu.


Efter ett tag kommer Mike tillbaka och kunde flytta bussen. Han och Robin hade varit på grillen runt hörnet och käkat. Varför tänkte vi inte på det först? Det fanns inget backstage på stället så vi tvingades ha alla case´ar utomhus. Vilket inte va så genomtänkt för det började ganska snabbt ösregna. Men grabbarna hade varit med förr och roddade snabbt upp ett skynke över allas grejer.


Jag kände mig inte helt hundra idag. Halsen hostar och är full av gul kebabsås och kroppen säger bara: - gå och lägg dig för helvete. Att vilja ställa sig på scen och rocka var rätt avlägset. Men det va bara att gilla läget och ge järnet, och publiken var återigen helt galen! Mycket bangande, mycke mosh och från scenkanten haglade det stagedivare. Hade skit kul! Dock var halsen mindre imponerad av vår prestation och hostade på som aldrig förr. När jag håller på att plocka ner mina grejer kommer Amon Amarth trumtekniker Holger fram till mig och frågade om jag glömt något? - Host, nej vad i helv.. skulle det va, Host? Jo jag hittade en väska igår som vi tror är din. Guess what? Min Tech låda var tillbaka!!! Tusen tack Holger, du är en klippa!


Sacramento 17 Dec - San Francisco

Idag var planerat att vara en Day-off men i sista sekund kom det upp att vi ska spela på en mindre "dödsmetalfestival" i Sacramento. Vi valde dock att tacka nej till detta arrangemang, dels för att det är 100 mil dit och dels är många av oss är krassliga (inkl mig själv) och skulle behöva en ledig dag. Så vi körde istället raka vägen till San Francisco och tog in på ett schysst hotell. Här badade vi Jacuzzi och tog det allmänt lugnt. Fick även möjlighet att tvätta mina äckelkläder med handtvättmedlet som min kära mor skickat med mig.

image154
Finn ett fel ;-)

image155
Fuck Yo


Kommentarer
Postat av: Flickvän

Fel 1: Tomten är fel! Han har röd mössa, men både richard och snögubben har svarta!
Fel 2: Du är inte med själv på en enda bild! Puss!

2007-12-21 @ 20:50:43
URL: http://fannys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0