Worcester 01 Dec - Killswitch Engage

Mike hade denna natten valt att parkera kärran i en backe, så hela min skönhetssömn gick åt att till varje pris inte trilla ner på golvet. Till slut gav jag upp och satte mig för att kolla på film istället. Utomhus var det rena vinter, snöigt som fasen och från husbilstaket hängde det istappar. Vi hade stannat på ett Truck stop, och då menar jag ett riktigt äkta redneck truck stop. Här fanns allt en chaufför kunde önska sig: Duschar, tvätteri, spelmaskiner, Burger King pörrtidningar och shitloaded med lastbilar. Ingen av oss hade duschat på tre dar så det va riktigt gött att få tvätta av sig ordentligt.


Framme i stan så gjorde vi ett nytt försök att hitta en switch-pedal, och den här gången var det mer lovande. Affären hade en Peavy pedal som såg ut att funka. Så vi drog in toppen i butiken för att testa. In med pedalen och på med förstärkaren, alla nöjda och glada. Men när vi trycker på pedalen så händer de givetvis inte ett skit. Antagligen är det bara Randalls egna original pedaler som funkar. Oläge som fan säger vi. Men vi gör som så att plockar bort Enclave från setet istället. Enclave är den enda låt som vi absolut är tvungna att switcha ljud i eftersom den innehåller clean gitarrer. Så om vi skiter i den kan vi köra distat fläskljud rakt igenom. Så fick det blir.

Ikväll spelade vi på samma ställe som Killswitch Engage spelade in sin "Set This World Ablaze" DVD. Har sett den säkert hundra gånger, så det var jäkligt mäktigt att få spela på samma scen som de än gång stått på.



Philadelphia 02 Dec - China Town

Förutom en mjukost är Phiadelphia även en stor stad i Pennsylvania, Västra USA. Stället låg centralt beläget mitt i China Town så förutom hårdrockare fanns här tjockfullt med kineser. Tyvärr så spöregna det som satan denna dag så fanns tyvärr ingen möjlighet till att kolla runt, även fast vi haft tid till det.


Idag hoppade Himsa med på turnén igen så nu slipper vi äntligen fjäska med att få låna husbandens trummor och lådor (som vi inte ens fick på ett ställe). Efter vi hade riggat upp oss och line-checkat så hade vi för andra gången på turnén en photo-session. För vad vet jag inte men fotografen verkade väck, så antagligen för något meningslöst webzine eller dylikt. Mat käkade vi på en kinarestaurang precis jämte klubben. Grillad kykling, vårrullar och ris tog jag, vilket förmodligen var det godaste jag ätit sedan älsklingen och jag gjorde taco-tårta tillsammans före jag åkte. Sjukt as gott va det! Skulle kunna sitta där hela kvällen men vi hade ont om tid så var tvungna att gå tillbaka till klubben ganska snabbt. Utanför ringlade sig kön lång så ett dåligt gig var inget alternativ ikväll. Fortsättning följer.. ;-)

image110
Roger Lee i China Town Philadelphia

image111
Taj maud

image112
Geek Squad John och Robin

image114
December = Julkalender dax.

image115
Roland Macdonald

image113
Jag och ett fan i New York. Han hade mer koll på mig än ja själv.. Oo


Kommentarer
Postat av: Fanny

Det är eran turnébuss john och robin står vid va? ;D

2007-12-05 @ 00:37:56
URL: http://fannys.blogg.se
Postat av: Irma

Haha fyfan. klockrena bilder x'D

2007-12-05 @ 18:26:21
Postat av: Petra

haha, jag har en likadan chokladkalender:o xD

2007-12-05 @ 21:40:04
Postat av: Flickvänn

varför envisas varenda jäkla turnebuss med att ha lila gardiner? :)

2007-12-05 @ 22:47:22
URL: http://fannys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0