Fredag 28 mars - Dag 9

Förutom att jag varit förbannat förkyld de senaste dagarna har jag nu även drabbats av sjukt irriterande hostattacker. Rösten låter som ett ostämt gitarrsolo och det är bara en tidsfråga innan hela lungsystemet följer med upp. Gitarrläggeriet denna dag gick smidigt och smärtfritt, "punklåten" som är gammal nästintill sönderrepad dänga som jag skrev redan förra våren men som Robin producerat upp en del, bl.a. byta han ut alla mina "shugga shugga" riff mot punk (där av låtnamnet). Men resultat blev rätt fräsigt vill jag erkänna!  Andra låten ut var vår "tribute" till Amon Amarth, nämligen "Hoden" (Oden efter Amon Amarth och (H)oden efter Eddie Meduzas: Hodet, där av det helt självklara namnet = Hoden). I studion hann vi även med att filma en videopresentation till Tyska hårdrocksmagasinet Metal Hammer, som ska publicera vår studioblogg på deras hemsida. Spana in den här för er som inte kan få nog av våra bloggar: http://forum.metal-hammer.de/showthread.php?t=21299



Lördag 29 Mars - dag 10

Då var det helg och Jonas ville ha lite ledigt så vi beslutade att enbart jobba halvdagar i studion. Vilket kändes gött för mig med då jag fortfarande kände mig lite halvkass i halsen och näsan.  Det gjorde häller inte de jobbigare av att det var en utav Robins låtar vi skulle spela in idag, så jag låg mesta delen på studiesoffan och rensa navelludd och rulla tummar. Efter att låten var spikad så gick vi in till city alla tre och käka Pizza, och jag passade även på att gå in på Avestas Apotek och köpa nässpray och halstabletter för att få bukt med eländet.


När vi kom hem så ägnas största delen återigen av vertikalt sidoläge på soffan. Självklart lyckades jag även somna, men vaknar upp en stund senare av att Robin håller på att provköra ett nytt lir till Xbox360. Guitar Hero 3 är så gott som helt sönderspelat så de var på tiden att vi ger oss på något nytt av de tio lir vi har med. Marvel: Ultimate Alliance hette spelet och sög något helt otroligt hårt! Det häftigaste med detta måste vara fodralet, för jag kollar hellre på det än på själva spelet. Resten av kvällen spenderades framför dumburken med en skål chips och dipp. Glöm inte av att ställa fram klockan inatt. Summersession is upon us.

image210
Robin shreddar gitarr

image211
Ja för fein fein!

image219
The amp farm

image215
Pizza time


Kommentarer
Postat av: Flickvän

Hur fan har Robin lyckats omvända dig? Du vill aldrig äta dip till chipsen med mig, får ju tvångsmata dej!!!! Hoppas det håller i sig för nu är du ju snart hemma :) Pusspuss

2008-04-01 @ 23:12:48
URL: http://fannys.blogg.se
Postat av: Flickvän

Hur fan har Robin lyckats omvända dig? Du vill aldrig äta dip till chipsen med mig, får ju tvångsmata dej!!!! Hoppas det håller i sig för nu är du ju snart hemma :) Pusspuss

2008-04-01 @ 23:15:40
URL: http://fannys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0