Måndag 31 mars - dag 12

Måndagmorgon och vi har en helt orörd studioveckas oskuld framför oss. Allt har rullat på jäkligt smidigt så om vi jobbar hårt hinner vi bli klara med gitarrerna och basen innan helgen, och kan börja med sången redan nästa vecka. Yeah! Som alla trogna bloggläsare märkt så har jag valt att skita i att rapportera ifrån gårdagen. Vi jobbade bara halvdag i studion och efter det var jag och Robin och handla livsmedel i form av Micromat och chips på Avestas Coop Forum. Mer upphetsande än så blev det inte.


Efter två veckors inspelning samlas de på en hel del skit, och studion har mer och mer börjat ta form som Avestas nya sopstation. Colaburkar, halvtomma kaffemuggar, gamla gitarrsträngar och kaksmulor blandat med snus över hela golvet. Så vi gjorde alla ett rejält städryck innan vi börja tracka gitarrer. Idag gjorde vi klart raggarlåten som vi började på igår, och fasen så nöjd jag blev! Känns som denna låt påminner mer om vår första skiva då den är mörkare men ändå väldigt catchy. Andra låten för idag är "Hellgate" som är en snabb jäkel som jag ärligt talat inte har några större förväntningar på. Men tji fick jag, "Hellgate" visade sig vara en riktig käftsmäll!


På kvällen hade Robin sin egen Guitar Hero school i posering där han bl.a lyckades kasta gitarren rakt in i väggen och ramla in i frukostbordet, samtidigt som han shreddar In Flames - Take this Life på Expert. Missa inte det i nästa veckas Studiovideo haha.


Tisdag 1 april - dag 13

Dra åt helvete vad trött jag var denna morgon. Antingen är jag fortfarande Jetlaggad från övergången till sommartid eller så gick jag bara och la mig onödigt sent igår. Så det första jag gjorde när vi äntrade studion var att slappa ett par timmar på soffan medans Robin satte kompgitarrer till en låt. Jag tänkte gå igenom lite studiotermer för våra läsare som vi använder när vi spelar in: Dra in förhuden (korta av en tagning), Sära på blygläpparna (flytta isär två ljudspår), bättre flytningar (spela tajtare), dra i korven (förlänga en tagning) mm. nu vet ni.


Till lunch käkade vi stuvade makaroner och falukorv på Birgits kök och efter det bestämde vi oss för att dra till den lokala Bowlinghallen för att ösa iväg lite klot. Var över ett år sen jag bowla, och förutom att jag kom sist lyckades jag även tappa klotet på foten så förhoppningsvis skulle de gå bättre nu. Robin började med att ta ledningen och leder fram till åttonde rundan då jag kommer ifatt och lyckas vinna med bara ett poäng!!! Who´s da Man? Självklart hade jag full koll redan från början, men allt för spänning ni vet. Jonas kom sist, eller på tredje plats som han själv valde att utrycka det hehe.


Tillbaka i studion, och nu var det min tur att lägga på lite lead gitarrer på ett par låtar. Blev bra som fan och nu har vi bara två kioskvältare kvar att spika gitarrer på. Men dem sparar vi till imorgon. Episode två av Videobloggen är nu uppe och rullar. Spana in den här: http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&VideoID=31399128

image220
Hänger med alkisarna i Avestaparken

image221
By the power of greyskull!!

image222
Bowling for real

image225
Gitarrer

image223
Robin filar


Kommentarer
Postat av: Fanny

Men uuh. Man ska inte prata "blygläppar" om man inte ens vet hur det stavas, än mindre döpa ett gitarriff till det!!!!!!!!!!!!! :D

2008-04-04 @ 03:18:03
Postat av: Jimpan

Nä jag håller med, det heter faktiskt fetteflabbar, å dom ska va stora som körvbrön...

2008-04-04 @ 16:09:29
Postat av: Fanny

ja, trodde dock det skulle bli mindre sådanahär utryck i och med avhoppet från sca, men ni har nog skadat honom för livet ändå.. ;)

2008-04-06 @ 16:02:08
Postat av: Jimpan

Inte har vi väl skadat dej Roger? Det e klart att lite visdomsord har du förstås fått på vägen.... Fast det är ju bara sånt du kan ha nytta av nu när du får leva ut dina grisblodsfantasier på heltid.

Ha det gött, du med Fanny!

2008-04-06 @ 20:09:14
Postat av: Roger

De kommer snarare bli mer sådanahär utryck på hemmaplan nu är jag rädd när jag inte längre kan få ut mina utbrott på blöjfirman:-)

2008-04-08 @ 21:36:27
URL: http://piroger.blogg.se
Postat av: Flickvänn!!!

HOST! FORGET IT BABY! Sca got you in to this....

2008-04-09 @ 01:09:14
URL: http://fannys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0