Onsdag 2 april - dag 14

Sista dagen med gitarrerna idag. Känns som man inte gjort annat än spelat in gitarrkorvar och att de är de ända man kommer göra i livet. Men nu är det jäkligt nära och helvete vad bra det blivit! Egentligen kan vi bara skita i att lägga på bas och sång och släppa de som de är. För så länge de är feta gitarrer på skivan så räcker ju de?


Efter lunch var vi och plockade upp Karin på stationen som hade tagit tåget upp, och sedan tog vi kafferast hemma hos Jonas innan vi återvände till studion för att lägga de sista gitarrerna. Sista låten ut var "Hammerfall Disco" som är en enormt underskattad låt i mina öron.  Låten påminner till viss del om "Blue eyed fiend" från förra skivan men med mer Heavy metal inslag. Ingen singelkandidat direkt, men gillar man dynamik och feta shugga shugga riff som jag så lär man uppskatta denna. Efter att den sista gitarren var spikad så var tanken att Karin skulle börja med basen, men Jonas var mer sugen på att åka hem tidigare så vi bestämde med att vänta med basen till imorgon.


Torsdag 3 april - dag 15

Dag femton i studion nu och faktum är att man börjat längta hem en del, eller ganska mycket tom. Att vara i studion och spela in gitarrer rockar ju men att bo i Krylbo blir man ju helt dum i huvudet av. Man kan dra vissa paralleller med Krylbo och Mordor i Tolkiens Sagen om ringen, dvs. landet i skuggorna som kryllar av onda, groteska monster. Nej tacka vet jag min lägenhet i Falkenberg där jag slipper sova på en soffa och kan gå ut på kvällen utan att riskera att få en kniv i ryggen hehe (fördommar? Nej nej)


Idag var det dags att lägga bas, vilket jag inte är så delaktig i. Så jag satt mestadels och pillade med de 36 kanaler synt och samplingar som kommer att ligga till grunden för hela skivan. Ingen har väl missat att all inspiration till nya materialet är hämtat ifrån Scooter? Bara tjockdrypande höghusvältande disco grooves och jag kan även avslöja att lyriken till låtarna kommer uteslutande bestå av välkända Scooter citat som "Move your ass", "Fuck the Millennium" och "Faster, Harder, Sonic"!! På helt oseriöst allvar hehe.


Kl 18 var närmare hälften av all bas lagd och det var dags att avrunda dagen. Kvällen slog vi ihjäl med att spela kort, varsin Hammburgare från "Åkes Grill" och en gammal Beck rulle som Robin hade tjackat.

image226
Slut efter en veckas gitarrläggande

image227
Jonas korvaliserar

image228
Jonas demonstrerar den välkända Yngwie Malmsteen posén

image230
Scooter


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0