Onsdag 23 April - Day 33

Det första jag lägger märke till när jag stiger in i koncentrationslägret Krylbo är att fasen vad fint städat här är! Krylbo hålan hade gått från nersunkad kloak till värsta femstjärniga hotellrummet. Vem låg bakom det här då? Richard har aldrig städat frivilligt under de 25 år vi känt varan så hela utredningen pekade på Roland. Vilket visade sig stämma, grymt jobbat!


Klockan 9 hade vi satt som studiostart och jag plockade upp Jonas på vägen dit då hans BMW var verkstad. Tidigare i veckan hade han varit på bilprovningen och slagit nytt personligt rekord i antal fel (11 anmärkningar!!!) Så det skulle ta ett par dar innan han skulle få tillbaka den. Väl i studion så inledde vi hela dagen med en morgonfika på Berits. Kaffe och negerboll är jäkligt Metal ni vet, och gott! Mycket skitsnack, kaffe och brakskitar senare var det dags att sätta igång med synt-sessionen på nya skivan featuring Jonas och Roger.


De allra första vi fick göra var att mixa ner alla 14 låtarna från Jonas studio Mac burk och slänga in dem i min laptop. Händig man som man är (se Per Gessle, Martin Timmel mm) så hade jag ju programmerat alla melodier, körmattor och valt passande nintendoljud, men ville ändå att Jonas skulle gå igenom dem då han är proffs. Och det visade sig snabbt att han hade hur jäkla mycket idéer som helst! Han la till nya melodier, skruvade på ljuden, gjorde stämmor på mina grejer och till slut lät de omöjligt ännu mer 8-bitars TV-spel än förut. Kändes som låtarna fick en helt ny karaktär nu. Vilket lär glädja Disco John som tidigare gjort klart att han hatar synt och tycker vi borde dra ner på de i Sonic haha! X)

image236
Lite bilder från sångsessionen

image237
Pannkakor på Berits rockar jävlar!

image238
Fråga mig inte, men ser ut som Rolle ollar på Jonas gitarr Oo

Kommentarer
Postat av: Holge =)

Det verkar ju gå framåt ! ;) Hoppas ni taggar mycket till Metaltown ?! :D

2008-05-02 @ 17:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0