Tisdag 22 April - Dag 32

Då var det dags igen för Mr big R i bandet att komma upp till studio Avesta och lägga lite friterat tegel på Sonics nya höghusprojekt. Ja precis så skulle jag vilja beskriva nya plattan just nu. Hårt, fett och stort som fan! Var rejält trött på alltihop efter vi vara klara med gitarrerna. Men nu när man fått lite distans till skiten så har man börjat fatta att detta suger nog inte så hårt som man hade trott hehe. ;-)

 

Egentligen skulle jag blåst upp redan i söndags för att lägga på alla synthesizers, som jag suttit hemma och snickrat mellan allt TV-spelande. Fick ju ett Nintendo Wii i 25-årspresent så bli inte förvånad om det dyker upp en Zelda eller Donkey Kong melodi mitt i all två-takt och gitarrtugg. Tyvärr uppstod det viss försening med team Richard och Rolle som vi hyrt in att lägga sång på skivan. - "En vecka borde väl räcka att hosta fram sången på?" Sa de optimistiskt innan de åkte. Två veckor senare så var det söndag och sången var fortfarande inte klar hehe. Detta visade sig dock inte bero på att våra vokalister är helt inkompetent odugliga utan ville bara göra allt så bra och noggrant som möjligt. När de satte igång med sången dag ett så insåg både de och Jonas att "vad i helvete" detta kan ju bli svinbra! Så vi tar den tid vi behöver och inte stressar fram något. Nu två veckor och två dagar senare kan jag tala om att de lyckats som fan! Sången är så sjukt jäkla as grym att självaste Idoljuryn hade fått ståfräs i flera veckor efter de hört den. Bra jobbat Richard och Roland!


Min resa upp till Avesta var seg som vanligt men den underlätta ju betydligt när det inte var någon äcklig snö på vägarna. Jag lyckades även med den brillianta prestationen att köra hela vägen på 50 mil Stoppfritt!! Mackorna med medvurst svalde jag på motorvägen mellan Kumla och Örebro och blev man rastlös så kunde man alltid ljuga loss med GPSén.


image233
"På väg"

image234
Sköna minnen från förr (tagen 24 mars)


image235
Mitt spons på hår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0