Darkness over X-mas tour - 30 December

Gig nummer fyra var i Karlsrüe där vi bl.a gjorde vårt första tyska gig någonsin för ett och ett halvt år sen. Stället låg mitt i stan så jag och Richard bestämde oss för att dra in till city och kolla läget. Dessvärre var det söndag så allt var fet stängt. Det fräckaste vi hitta var en på tok för underdimensionerad skridskobana där stans kids hade samlats för att åka griller. Vi hittade även en mindre marknad där de sålde fyrverkeri "Feuerwerk. Här ska tjackas deg tänkte jag, men la ner tanken då jag kom på att jag glömt plånboken. Fan..

 

Tyskar åker griller


Ett fån bland ett gäng posters


Henndorf i Österrike nästa dag var ett trevligt ställe placerat mitt ute i ingenstans? Det enda man kunde skymta var skog och åker, och när jag var ute och skulle plocka in scenkläderna från bussen rullade det förbi en häst med vagn. Hur fan ska kidsen hitta ut hit tänkte jag? Men jäklar vad fel man hade! När klockan slog fem och dörrarna öppnades så trycktes det in en hel drös med folk! Vart tusan kom alla dom ifrån?? Att det kommer en rockspelning hit ut måste vara det coolaste som hänt här på flera år, typ som OS fast annorlunda. Ikväll var även två lokala österrikiska band med på listan, så kvällen liknade mer en fet festival än spelning. Coolt värre! Sju band senare var det iallafall vår tur att gå på, och man kunde ju tro att publiken headbangat slut alla hjärnceller för länge sen men ICKE! Tror fasen aldrig jag sett så mycket folk på scen under ett och samma gig. Allting var fullständig kaos och ungarna gjorde stagedives från höger och vänster och vakterna visade inte en tendens till att bry sig. Jäkligt punkigt hehe. Jobbigt nog så stendog vårt backtrack maskineri under halva setet. Så vi fick köra de sista låtarna utan klick, syntar, subbor mm, vilket körde ihop sig mer än man kunde tro. Klabb som fan..

 Spelstället mitt i ingenstans


Stabil Flagga

Nej nu ska det bli jäkligt gött att komma hem. Träffa Flickvännen, lägenheten, balkongen, soffan, julgranen, skithuset mm och fira nyår med några goda vänner. See You in 2009 Yeah!

En välstashad vakt med Vinyl 



Min Julgran (OBS ej färdigklädd!) och julpyntande Flickvän


Kommentarer
Postat av: Zakarias

Shit vinylen borde man skaffa bara för att. :P Vi ses i Sthlm i februari!

2009-01-01 @ 19:18:55
Postat av: Jimpan

Är papperskorgen jämte soffan för alla ronkepapperna?

2009-01-02 @ 10:08:23
Postat av: Roger

Jimpan: BUSTED!!! ;-)

2009-01-02 @ 15:30:00
URL: http://piroger.blogg.se/
Postat av: Fanny

Jimpan, den är ju tom ser du väl!!! ;)

2009-01-02 @ 17:40:40
Postat av: chrisi

can your write your great blog in english, too? :)

i like your blog but i don´t understand schwedisch ^^

2009-01-02 @ 21:28:08
Postat av: Viggo

Vi ses i Februari i stockohlm! Jag kommer stå längast fram och ha Falkenberg inskrivet i pannan för att jag har landställe där på solvägen 6 och avrit där fett mycket!

2009-01-03 @ 01:56:20
Postat av: Nonchi

Det är lite tråkigt att ni inte spelat i fbg sen releasen av andra skivan, hoppades verkligen på någon spelning i sommar, ev vid skivsläppet på tredje också men icke. synd

2009-01-09 @ 22:13:22
Postat av: ToM.

GREAT BLOG!



looking forward for the next Blog from FRANKFURTH and MUNICH.



Cheers,

Chef-Cook-ToM.

2009-03-11 @ 22:21:48
URL: http://www.bleedingnose.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0