Sonic video shoot - 3 Dec

Då var vi framme i Weimar och första videon "Contradiction" är klar. Rockar ju! Egentligen orkar jag inte tjöta mer om i måndags mer än att det var en perfekt dag att ta självmord på. Men för att stilla alla trogna Pirogers blogg läsares nyfikenhet så blir jag väl illa tvungen.. När vi blivit bogserade till verkstaden så kollar de på motorn igen och de kommer fram till att det är "fördelarlocket" som är bränt. Säger mig inte ett skit, men vi blir tvungna att vänta till imorgon då de inte kan fixa fram något så sent på kvällen. Satan.. Weimar där videoinspelningen skulle äga rum låg bara en timme bort, så vi beslutade att skicka dit Richard, Robin och Karin i en Taxi. Så får jag och John äran att ta in på hotell och vänta på att bussen ska bli fixad. På så sätt slipper vi att inspelningen blir försenad då jag och John är soppas oviktiga och inte behöver vara med från början.

 

Bil jävel..

 

Horns up!

Att sova på hotell rockade dock och nästa dag när vi vaknat och fått i oss en stadig früstuck. Så ger vi oss av till verkstaden igen för att se om de bytt den jäkla lockfördelaren. Japp det hade de, men bilen lät fortfarande inte helt hundra. Suger! Medans det tyska Formula 1 teamet felsökte vidare så satt jag och John inne på kontoret och drack kaffe, läste tysk motorlektyr och stoppade i oss hela skålen med godis utan att skämmas. Efter en stund kommer mekanikern in och informerar att de hittat felet. "Tändspolen" hade tydligen också gått åt helvete, men när de bytt den funka allt perfekt. Helt grymt! Hela detta kalas inklusive bärgning, felsökning och reservdelar gick på knappt 1300:-. Sjukt billigt det med ju. Tyskland über alles säger jag!

 

Slita jeans är metal som fan

 

Och Guitar Hero!!

Samma dag så har Richard som ska vara huvudperson i första videon börjat leka filmstjärna i Weimars TV-studio. "Contradiction" kommer att vara helt animerad så allting kommer att filmas framför en "blue screen" (ett rum där de byggt upp allting i blått). Sedan på någon jäkla vänster så raderar de bort allt blått och klipper in oss i den animerade världen.  Fråga mig inte hur det går till men de låter rätt fräckt. Handlingen utspelar sig så att Richard är fastbunden i ett mörkt rum medans vi andra står och spelar i en öken. Med andra ord en blandning av Saw filmerna och ett avsnitt ur Mitt i naturen. Häll yeee!

 Jag i smurfarnas land

 

Tyskarna spanar in Richards asscrack

 

Robin startar dagen med en flaska cola


Kommentarer
Postat av: Petra

Hells yeah!Hnadlingen till videon låter fett nice:D

ser fram emot att få se den:D

2008-12-07 @ 21:54:03
URL: http://helloseashell.blogg.se/
Postat av: Gobo

Hah, jävel vilken otur med bilen å allt! Hoppas videorna blir nice som "plåster på såren". Var på spelning med Watain i Uppsala igår. Det var riktigt bra! Ligger lite bilder uppe på www.gobo.blogg.se



Ses snart igen! Söderhamn väntar!

2008-12-07 @ 23:51:57
URL: http://gobo.blogg.se/
Postat av: Joel

robin goes super mario på sista bilden?^^

2008-12-12 @ 22:32:14
Postat av: Be

You are so cool guys!^^

I love your musik!

I hope you will come to germany soon!!!

2009-03-01 @ 14:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0