Helsingör - 10 Juli

Som jag nämnde tidigare bloggen så är det förbannat dåligt med semester möjligheter denna sommar. Förutom att ha röven full med Sonic så har jag även hoppat in som "sommarjobbar jävel" på mitt gamla jobb för att skrap ihop lite extra fickpengar. Men idag hade både jag och flickvännen en ledig dag så vi bestämde oss för att rasta hullet och göra en utflykt till Helsingör!


Jag hade kvällen innan ställt alarmet på 9:00 så att vi slöhögar skulle komma iväg i tid. Men de alarmet snoozade man ju bort i oändlighet när det börja ljuda. Har man en ledig dag så är ju sova prioritet ETT och ingenting annat. Så min plan på att vi skulle komma iväg runt tio sprack direkt. Närmare kl 13 satt vi dock i en rullande bil och äventyret till vårt rödvita grannland hade börjat. När vi anländer till Helsingborgs hamn så var det mindre än fem minuter kvar till båten skulle gå, så vi tjackar biljetter i rekord fart och slänger oss ombord på färjan i värsta Die Hard andan!


Väl i Helsingör så tar vi en promenad i det fina sommarvädret för att sedan slå oss ner på en av stadens många uteserveringar för lite danskt krubb. Tyvärr blev det bojkott för Pölse och torkad lök den här gången, för en portion rödspätta, remouladsås (uttalas: remolöööödesaus) och pilsner istället. Men det rockade fan! Till efterrätt blev det italiensk glass och lite glidande på stan och spanade i affärer innan det är dags att hoppa på färjan hemåt igen. Som slutsats kan vi säg att Danmark är faktiskt trevligare än man tror. Detta gör vi om Älskling!


Skål ja för fein fein!!

"Italiensk Is", vadå is??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0