London - 11 Maj

Nej vi har inte hamnat i England, det finns tydligen ett London i Kanada också! Dock en jäkligt mindre och mer vilda västen inspirerad stad än originalet. Vilket man även kunde tyda på spelstället som gick under namnet Cowboy´s Ranch och såg ut att vara hämtad direkt från serien Lucky Luke. Vi kom dit rätt tidigt så vi bestämde oss för att dra ner på staden och kolla läget. Vilket dock visade sig vara en skit dålig ide då det var söndag och allting var stängt. Så vi gick tillbaka till stället och tog för oss av godsakerna som bjöds och jag ringde min kära flickvän som jag knappt kunnat prata med på hela resan. Skit jobbigt att vara utan dig älskling men det var i alla fall härligt att höra din röst igen. För första gången fast det även en dusch på stället. Var fyra dagar sedan man duschade senast, så det var jäkligt gött att inte behöva känna sig som ett äckligt helvete längre.


På tal om dusch så var vi och spanade in Niagara fallen igår på vägen hit från Quebec. Fy fan vad mäktigt det var! Visst rockar det med Hollywood och McDonald's men Niagara fallen var ändå något av det mäktigaste man sett här hittills. Tyvärr fick jag inte möjligheten att åka ner för det i en trätunna men det kommer säkert fler gånger.


Nej tillbaka till (fake) London och cowboy ranchen. Spelningen gick bra även om det var rätt trångt på scen. På något sett lyckades jag även nita mig själv i huvudet igen, men slapp få hela huvudet nersölat med blod denna gång. Inte lika metal iofs, men gött att slippa ha hela huvudet fullt med korrupta jack. Efter giget så var vi snabba med att loada ut våra grejer, och när jag och Robin står och vaktar vid släpet kommer ett gott gäng fram till oss och frågor om vi inte vill ta en grogg i deras limousin(!!!) innan Nightwish börjar sin show. Hell Yeah vi vill hehe. Så det blev en schysst "förfest" där innan det var dags att dra in att kolla på NW. När man kom in så var det dock så packat och varmt i lokalen att det inte gick att vara där, så gick ut lika fort igen. Imorgon har vi två dagar och 220 mil att köra till Winnipeg. Så Mike ville vi skulle komma iväg ganska omgående efter showen var slut. Roland och John lyssnade dock inte på det örat och fastade i NW´s dressing room där det var full fest på G. Så vi kom väl iväg någon gång efter midnatt, med en lagom irriterad manager som chaufför haha.

image268

Shit loads with Vatten

image269

Mer vatten

 

image271

Niagara fallen god damn it

image270

Oläge att gå ner här ja

image272

Jack the Bear and Roland the Bua Bo

image273

John und Rich

 

image275

Nightwish och galet mycke kanadensare

 

image274

OBSERVERA Limon in dah back!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Tyvärr kan jag inte klå det där med limmon, men jag kan gärna bjuda dig på en
ännu godare drink på min pakethållare när du kommer hem älskling :) saknar dig!

2008-05-13 @ 19:43:06
URL: http://fannys.blogg.se
Postat av: Roger

Det ser ja fram imot Älskling!! Ska bli roligt som satan å se dig cykla med en äggafull mig på :-)

2008-05-16 @ 23:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0