Québec - 9 Maj

Efter 100 mils körande och över en timmes drygande vid den Kanadensiska gränsen igår så var vi framme i Kanadensiska Québec. Vädret var soligt men runt vägarna låg det drivor med snö och någon direkt värme var det inte att tala om. När vi var framme fick vi reda på att det amerikanska thrash-metalarna Iced Earth också skulle vara med och lira ikväll! Dom var både jag och Richard cp frälsta i när vi var yngre, och vi har aldrig sett dem live innan, så det var en förbannat glad nyhet! Stället var inte en liten B teater häller utan värsta konsär hallen med en kapacitet för 5000 pers! Vilket gör det till de största inomhus giget vi någonsin gjort, och även om klockan var mitt på ljusa dan satt det redan fullt med metalheads utanför och väntade. Cooooolt!


När vi kom så hade de inte ens byggt klart scenen så det skulle dröja många timmar innan vi fick chans att sätta upp våra grejor. Tyvärr fanns det inget internet på stället så jag slog ihjäl tiden med att printa lite blogg och sätta upp min gitarr rigg och testa krämen i min nya Randall RM100 topp. Och Fy fan vad den låter bra! Kan inte svara än om den är fetare än min Mesa Boogie hemma men grym är den! Givetvis drog både Nightwish och Iced Earth ut på sina soundcheckar så när det var vår tur hade dörrarna redan öppnats, och folk kutade som idioter fram till kravallstaketet för att hugga en plats. Vi bestämde iaf att testa en halv låt för att känna på ljudet och scenen lite och det lät fet värre.


Så småningom blev klockan halv 8 "and it was time get this party started"! Helvete med människor det var, och då hade inte ens hälften av allt folk hunnit komma in än. När vi sparka igång var publiken rätt blyg men de tog inte många låtar innan det var fullfart på både dem och oss! Satan vad bra det gick, lätt ett av de roligaste gigen jag gjort på hela året. Sedan var det bara att ställa sig vid scenkanten och avnjuta både Iced Earth och Nightwish. Hade jag vetat att jag skulle stå här för 6 år sen och sett mina idoler på nära håll hade jag förmodligen fått dubbel damplycka och nu var det så. Efteråt fick vi även chansen att ta några öl tillsammans med Nightwish och deras crew. Skit trevliga var dem! Så det blev en relativt blöt kväll för somliga av oss hehe.

image258

Installerar satelitradio in dah Racer Wagon

image259
John setting up his shit

image260

Scenbygge på G

image261

My new Randall stuffs


image262

Nightwish sparkar röv inför 3000 fans


image263

John och Nightwish kaptenen Thoumas

 

image264

Fylleljug på hög nivå


Kommentarer
Postat av: Jimpan

Hallå Kungen av Hårdrock! Jag och Johnny har väntat som satan på en turneplan så vi kan följa er rutt i detta underbara malltäta land. Ha det gött hälsar alla här på ELavd.

Jimpan

2008-05-12 @ 14:00:58
Postat av: Roger

Tja! Haha det var fet lugnt :-) Ha de fint å hälsa El styrkan från mig

2008-05-13 @ 07:14:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0