Sonic Syndicate US and A tour blogg - 3 Maj

Efter nästan 40 dagars seriöst drygande i studion så var det dags att kasta sig ut på turné igen. Hela Sonicpaketet ska korsa Atlanten a´la Christoffer Columbus och supporta ingen mindre än finlands största metal export Nightwish! - Fy fan är detta sant? Var det första jag tänkte när jag fick reda på de i höstas. Nightwish var i början av millenniumskiftet mina absoluta favoriter, har sett dem live säkert fem gånger och nu får man alltså chansen att öppna för dem. Helt sjukt!


Vår "turné" smygstartade lite smått redan förra veckan då vi gjorde ett gäng gigs i Stockholm, Malmö och Borås. Vilket passade bra som uppvärmning inför USA. Senast vi spelade live var ju för helvete i början av Mars så de kändes lite ringrostigt i Sonicmaskineriet. Inte minst i Stockholm som var lite av ett Kalle Anka gig från min sida. Gitarren lät helvete och jag tror tom Kicki Danielsson hade röjt mer än jag. Men Borås igår rockade! Då hade man kommit in i de rätta gängorna igen och fan vilket ös det var! Borås krossade både Malmö och Stockholm, och publiken var troligen eskorterad direkt från Borås Djurpark så vild som den var. Tack älskling för att du tog ledigt från jobbet denna kväll för att hänga med och stötta mig. De betydde massor ska du veta!

Efter giget så var vi snabba med att plocka ihop vår skit och bege oss hem då vi hade ett flyg att passa tidigt idag. Klockan 4:00 gick jag och la mig och två timmar senare kom farsan och hämtade upp oss. Så det hann i alla fall bli knappt en timmes sömn tillsammans med flickvännen innan man gav sig iväg. Tack som fan farsan för att du skjutsade upp oss. Grymt jobbat! På Landvätter flygplats blev John fet stoppad i säkerhetskontrollen då han hade handväskan fullt med skrot(?) Han var orolig att hans baggage skulle bli övervikt, så för att spara på tyngden la han ner stativ-klampar och armar (Läs: perfekta terrorvapen) i handbaggaget, vilket inte uppskattades av Securitas vakterna. Efter lite diskussion gav de dock med sig, men varnade att de lär garantera plocka det i Amsterdam. Flyget till Amsterdam minns ja knappt då jag sov hela vägen, och väl där får vi reda på att vårt flyg mot New York är försenat fyra timmar. Sug som fan.. Så vi hann med en hel del sightseeing på flygplatsen och ett skrovmål på McDonald's för att få in den rätta USA feelingen. Hur gick det nu med terrorrist Johns väska? Jo vakterna var lagom nöjda med det de hitta. Men på någon vänster lyckades han övertyga dem att han var trummis och slapp lämna ifrån sig grejerna. Gött!


image240

Terror John himself

image241

Slackar på Amsterdams flygplats

 

image247

Kiss and goodbye baby..
image241
Nightwish

Kommentarer
Postat av: Flickvän

Stötta och stötta, du hade nog varit lika grym i vilket fall tror jag! Men klart man inte vill missa sin pojkväns sista timmar hemma! Blogga nu mycket. Shoppa mycket. Ät mycket hamburgare. Sup lite. ;)Saknar dig.
Puss

2008-05-04 @ 22:42:00
URL: http://fannys.blogg.se
Postat av: Christoffer

Om Sonic älskade sin publik i Borås så älskade publiken garanterat Sonic. ;)
Syns på Metaltown!

2008-05-05 @ 22:32:32
URL: http://www.myspace.com/chrismelinswe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0