You Unleshed the Fucking Fury! - 4 Maj

Då var man I USA igen. - Ja men jag menar de rockar ju (som Dark Tranquillity Micke skulle ha sagt)! Flygresan från Amsterdam till New York sög rätt hårt dock. Och det blev inte lustigare av att man var förkyld, och fick horont i öronen vid start och landning. Tänk er Alien filmerna när kreaturen sprätter ut sig ur magen på folk. En sådan hade jag i huvudet och var helt övertygad om att snart exploderar hela systemet så det skvätter på gardinerna (hur vida vakuum nu skvätta eller icke?).


När vi landat i New York på John F. Kennedy Airport så var det visum kontroll och vi blev förhörda av säkerhetsvakterna av principen: -Vilka fan är ni, och vad fan gör ni här? - Jag spelar gitarr och vi ska göra en turné här i Maj månad tillsammans med Nightwish. Vakten försöker spela insatt och frågar hur många strängar jag har på gitarren och om jag spelar solo eller Kompgitarr? Jag var då nära att kasta ut Yngwie Malmsteen citat "You Unleshed the Fucking Fury"!! Men svarade på frågorna och blev efter lite mer frågor insläppt i landet. Efter att hämtat ut baggaget så fick vi vänta ytterligare en timme på att vår Manager Mike skulle komma och plocka upp oss. Han åkte hit en dag före och fixade husbilen mm som kommer vara vårt hem den närmaste månaden. Efter att packat in oss i bilen så körde vi iväg till Mikes morsas sekundära hus som ligger en bit utanför New York mitt ute i nowhere. Skog och åter skog överallt, kändes nästan som man hamnat i Avesta igen men så var det som tur icke. Turnén börjar inte förens på tisdag, så det är här vi kommer att hänga de nästkommande två dagarna.

Efter nästan 12 timmar sömn så var man människa igen. Hade inte fått sova ordentligt på 42 timmar så det var jäkligt välbehövt. Idag har mest varit en slappe dag. Har skrivit ihop en bibel på idéer som jag ska skicka över till Roberto som håller på att mixa nya skivan just nu. Tråkigt som fan att man inte kunde vara delaktig i den, men jag har fullt förtroende för honom att han gör ett kanon jobb. Har man Mixat band som In Flames, Hardcore Superstars och The Cardigans m.fl. så lär man veta vad man håller på med. Vi har även rejsat och rivit upp hela trädgården med Mikes gamla fyrhjuling. De rockade!

image242
- Hey there!

image244
Rich och vårt turné ekipage

image245
Race´ar fyrhjuling

image246
John chainsaw massacre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0