Skivsläpp och signerings turné - 20 september

Efter en förbannat lång väntan så var det dags för ett nytt skivsläpp. Plattan "Love and other Disasters" har ju legat färdig sedan i Maj så det har varit ett jäkla tummrullande och navelpillande sedan dess. Men igår den 19 september brakade helvetet löst, och med det så gör vi även en veckas lång signeringsturné med start i Göteborg igår. Signeringen skulle äga rum kl 17 men redan kl 7 på morgonen skulle vi vara radiogäster i Mix Megapol. Vilket medgav att man fick pallra sig upp redan kl 5! När man jobbar är de ju fullt normalt att stiga upp så okristligt tidigt, men i dagsläget räknas ju 5 i ottan som standard för läggdags. Skulden på detta lägger jag på Xbox liret Bioshock som hållit mig sömnlös de senaste nätterna. Helt sjukt grymt!

Tjötar skit på Mix-Mongopol i Gbg


Radiogrejen klarade vi av på en halvtimma och gick ut på att Roland och Robin tjötade om nya skivan, såg ner på Frölunda Hockey (SMART i en radiokanal stationerad i Gbg!) samt framförde en låt akustiskt. Efter detta äventyr skulle vi ha en interljuv med GT Expressen, men innan det hade vi två timmar dötid att slå ihjäl. Så vi drog och slog ner oss på första bästa fik mitt i city. Förutom att kränga kaffe och kanelbulle passade jag även på att gå på holken och lämna ett bud. Detta var okej fram till själva torkmomentet då jag får mitt livs överraskning att skethuspappret är SLUT! Oläge så in i helvete. Att smyga över till damtoan bredvid gick ju, men var inget alternativ. Så jag tar fram min sista livlina och ringer en vän. Min plan funkar och superhjälten Richard kommer och petar in ett gäng serveter under dörren och dagen är räddad. Puh!  Efter GT interljuven och plåtningen hade vi ytterligare sex timmar och slå ihjäl så vi drog ut till Net on net för att inhandla en ny backtrack. Vi ska ju dra på turné nästa vecka med start i England, så häromdagen så paketerade vi ihop alla trummor, förstärkare, backtracken och bråte på en pall och skickade iväg dit. Vad vi då inte hade en tanke på, var att vi har ett gig kvar att göra hemma i Sverige! Den 24 september spelar vi i Motala och ett Sonic Syndicate gig utan backtrack skulle förmodligen kännas jäkligt naket. Så vi beslutade att köpa en ny, dvs mp3-spelare, en karaoke maskin och ett gäng stereokablar. Svårare än så behöver det inte vara.

 

Signing in action



Själva signeringen sen på Media Markt gick svin bra! Ska jag vara ärlig så ogillar jag sådan här skit. Men när det dyker upp mycket folk är det ju roligt. Både vi, Evergrey och the Haunted skulle vara där, och det kändes faktiskt som att de flesta hade kommit dit just för vår skull. Coolt! Förutom nya skivan var det tydligen populärt att skriva på armar, väskor, tröjor, gitarrer, mobiltelefoner, skor o fan och hans moster. Det knepigaste måste nog dock varit ett par tjocka håriga mansmagar, gött haha. Roland och Robin framförde även två låtar från nya skivan akustiskt "Jack of Diamonds" och "Contradiction" vilket gick hem som fan i hela affären. Går det såhär grymt på de återstående fem signeringarna kommer jag vara mer än nöjd!   

PS. Bilderna är från Stockholm och är tagna utav Soile. OBS!


Peace out - Roger


Roland och Robin spelar akustiskt



Hälsning från våra vännerrr Amon Amarth som signat dagen innan

 

Richard, Sandra och Nicke alias: Smeten

 

 Jag ser dum ut


Kommentarer
Postat av: Lo

vad har du hittat på idag då?

2008-09-21 @ 15:48:00
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: Zakarias

Dubbelpost, yes!



Nä men fan både signeringen i Borås och i sthlm var skitbra! Bilresan var ju lite halvmysig den också. :P















2008-09-21 @ 23:59:03
Postat av: Crille

Signeringen i stockholm gick ju jävligt najs som fan iaf ;)



//Crille aka deathmetal @ helgon



2008-09-22 @ 01:32:12
Postat av: Roger

Zakarias: Nöjet var helt och hållet på vår sida. Fan vad vi diggar dig!



Crille: Tackar som satan för dö kom! Bögstryk på mig för att jag inte kände igen dig

2008-09-22 @ 10:59:42
URL: http://piroger.blogg.se/
Postat av: Fanny

Haha älskling den där toalett-historien har undgått mig? sötnöt ;)

2008-09-22 @ 15:44:18
URL: http://fannys.blogg.se/
Postat av: Syrran

du ser alltid dum ut :D

2008-09-24 @ 21:35:43
Postat av: Roger

Syrran: Fuck Yo!!

2008-09-26 @ 00:34:01
Postat av: Petra

Det var verkligen sjukt skoj att träffa er, och det var kul att ni gillade tavlan jag hade målat:P



Rock It!

2008-10-26 @ 22:12:22
URL: http://helloseashell.blogg.se/
Postat av: Robin

Roger The Happy Pirate!! xD

2010-02-10 @ 11:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0