Göteborg, Oslo - 10 februari

Resan från Stockholmo till Göteborg var milt sagt ett rent jäkla helvete. Utöver vår vanliga utrustning på ett trumset, två gitarrstackar, gitarrer mm så har vi nu även kompletterat med 12 låder(!!!!) merchendise. Så vid minst lilla vägojämnhet eller sväng så skrapade däcken i hjulhusen så det ekade i hela bussen. Lät fräckt ju, men tar polisen oss nu lär vi åka på böter av fetaste modell, och förmodligen också rejält med spö så vi inte kan stå på benen. Om inte detta vore nog så hade det även passat på att snöa extra duktigt över natten, så det var verkligen ingen rolig resa.

Snö

Min co-driver och kartläsare Richard

En aning försenade så lyckades vid dock ta både oss och buss helskinnade till Brewhouse i Göteborg. Där träffar vi grabbarna i Deathstars som vi ska dela scen och buss med under hela turnén, och utanför stället står även vår nightlinerbuss parkerad. Så efter vi loadat-in grejerna var vi alla snabba med att hugga varsin bunk. Jag sover längst bak i back-loungen i bussen, dvs feststället nummer ett där alla super och grisar som fan. Vilket jäkla nedköp tänkte jag men om man vänder på det istället, så kan man se det som att 23 timmar om dygnet har jag en alldeles egen privat lyxsvit. Det rockar ju! Efter soundcheck så var det middag där vi fick lasagne (jag ÄLSKAR Lasagne!), dessvärre hade kocken tappat ner saltkaret i grytan då lasagnen var så salt att den knappt gick och äta. Fy fasen vad det smaka. Själva giget gick i övrigt helt grymt förutom lite strul med vår nya backtrack. Eller John påstod det, men i själva verkat tror jag det är han som inte begriper hehe. Under giget hade vi även finbesök av våra vänner i Dark Tranquillity. Mycket Trevligt!



Deathstars


Mikael Stanne från DT hälsar på och tar sig friheten till en öl

Nästa gig på kartan var i vårt kära grannland Oslo. Vi har spelat där fyra gånger tidigare, samtliga gig helt värdelösa men nu var det dags att visa norrbaggarna vad skåpet ska stå, för att sedan spika fast det ordentligt. När vi kommer fram så skiner solen, och jag hänger på Robin och Roland för att köpa cigaretter (nej mamma jag röker inte men dem gör) 100kr(!!!) paketet fick man punga ut för ett paket cigg i Norge. Vad fan de skulle bara ha ett paket, inte hela lagret menade jag? Men nöden har ingen lag så de betalar glatt. Själva giget var iallafall mycket lyckat, och Roland valde att reda ut lite norska begrepp under mellansnacket. T.ex Kämpetorsk på norska = Haj och Krimert Höns = Kyckling. Publiken förstod dock inte ironin i det hela och bara tittade på Roland som om han vore helt dum i huvudet haha.


lasagne (förmodligen bakad på deg från dödahavet)


loadar trailern med Robin som förman


Aftershow Pizza rockar!!!


Kommentarer
Postat av: Petra

Aktiv kartläsare där, ge honom högre lön!;)

2009-02-12 @ 15:41:24
URL: http://helloseashell.blogg.se/
Postat av: Fanny

Ska det vara Lasagne så ska det vara antingen färdigköpt eller din hemmagjorda älskling, enbart! :)

2009-02-12 @ 18:58:53
URL: http://fannys.blogg.se/
Postat av: Gobo

Kämpetorsk! hahaha

Fan han är ju ful på riktigt den där Roland asså XD

2009-02-12 @ 23:01:11
URL: http://gobo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0