Wien, Graz - 19 februari

Eftersom Wien är en väldigt vacker stad med mycket kulturbröte och dylikt, bestämde vi oss för att dra omgående från föregående ställe för att på så sett få tid till att utforska denna huvudstad. För min del sket sig dock denna kulturella möjlighet fullständigt, då jag låg och sov till halv två på eftermiddagen. Load-in var klockan 14 så min sightseeing blev att besöka snabbköpet över gatan och tjacka schampo mm. Med andra ord har jag sett mer än tillräckligt av Wien och kan med gott samvete förlåta mig själv att jag sov så länge.

Rolle visar upp lite pure gitarronani


Ännu en i raden av hårda (fylle) Heavy Metal poser


Stället i Wein var ett mycket fräscht sådant med schysst backstage och precis lagom stor scen. Har lirat i denna stad två gånger förr med In Flames och Soilwork, då på mycket större ställen men ja tycker ändå detta var mycket fräschare. It rocks! Det enda som sög hårt var att det inte fanns något Wi-fi, ve och fasa!!! Men det löste sig som så att ett troget Sonic-fan erbjöd sig att låna ut sitt mobila bredband, så vi internetnördar kunde få vårt IT behov stillat. Samma snubbe hade även köpt Whisky och Österrikiskt vin till oss och ja vill verkligen inte veta hur mycket dollars han spenderade på all vår nya merchendise. Ett bra fan med andra ord hehe! Själva spelningen var också en mycket bra sådan och efteråt var det party med Deathstars och några av deras fans. Kvällens citat fick John stå för när han kläcker ur sig: - "Att festa med Deathstars fans är precis som att gå på Helloween fest". Då alla (killar som tjejer) har minst ett halvkilo smink i nyllet och jätte tokiga kläder. Hur kul som helst är det! Arrangören var dock inte lika imponerad av Helloween festen och slängde så småningom ut oss, men det var inte sämre än att vi fick fortsätta på gatan. Själv hade jag dock tillräckligt med vett kvar i skallen att gå och lägga mig än att frysa häcken av mig utomhus.

Cat har framåt småtimmarna lite svårt med balansen


Deathstars Ipig är ett riktigt party animal


Nästa dag var Graz som är Österrikes nästa största stad och även hemstad för superhjälten Arnold Schwarzneger. Tyvärr var det ingen i bussen som kände sig ens i närheten så stark som honom efter gårdagens fylleslag. Solen sken dock, så jag och Richard drog ut på stan en sväng för att kanske få en skymt av självaste Arnold himself, men icke! Det enda vi stötte på var ett gäng småbrudar som campade utanför klubben efter Deathstars. Så vi var med andra ord helt ointressanta och kunde gå igenom utan vare sig risk för hörselskador eller våldtäktsförsök. Stället ikväll var lätt det största hittills på hela turnén. Scenen var stor som en tennisplan och backstage hade tom jag o Richard vår egen privata nörd loge! Så det ska vara. Nackdelen med stora scener är dock att man blir trött jäkligt fort, då man tvunget ska vara på alla ställen hela tiden, och helst samtidigt med. Så bara efter två låtar var man helt död, men det är smällar man får ta. Det var ett fett grymt gig iaf!

Privat nördloge


Whisky vi fått från en schyrro Österrikare. Rocks! B-)


Johns huvudsakliga fanbase (kvinnor 50+)


Whiplasher Bernadotte förklädd till Robin Sjunnesson


Shred shred shred !!!


Scenen i Graz


Bild på mig Yöy


Deathstars in full action


Kommentarer
Postat av: Vigaren

Turnera verkar ju vara sketkul!

2009-02-21 @ 14:08:45
Postat av: Magnus

Helvete. Jävla Österrikare att lägga ribban högt för oss inbitna fans!!! :P

2009-02-21 @ 14:12:43
URL: http://www.myspace.com/thesyndicatefan
Postat av: Sofia

stackars eric som trilla av stolen !

ser rätt roligt ut dock x3

2009-08-17 @ 20:59:43
URL: http://alittlekitty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0